Marketplaces

Wil jij met jouw bedrijf effectief zichtbaar zijn op online marketplaces zoals Bol.com of Amazon? Dat realiseren onze specialisten in zoekmachine adverteren.

Voordelen Marketplaces uitbesteden:

    Profiteer van een miljoenenpubliek
    Snel meer conversies
    Effectieve campagnes

Adverteren op online marketplaces

Online marketplaces bestaan al langer dan vandaag, maar groeien steeds meer. Steeds meer consumenten, maar liefst 33% beginnen hun zoektocht naar een product op bekende marketplace sites, zoals een Bol.com of Amazon. Wanneer je dus een webshop hebt en je maakt nu nog geen gebruik van een Marketplace loop je een hoog percentage potentiële klanten mis. SEA op een Marketplace maakt het dus mogelijk om je producten hoger in de ranking te laten verschijnen. Met als gevolg dat de consument sneller met je product in aanmerking komt. Jij wilt toch ook graag nieuwe potentiële klanten benaderen?”

Nico Zeinstra

Nico Zeinstra | Marketplaces specialist

online marketplaces

Wat zijn marketplaces precies?

Een Marketplace is een B2C en B2B e-commerceplatform waar jij, als externe verkoper, de mogelijkheid krijgt om je assortiment te verkopen op een platform. Dat platform kan dus een Bol.com zijn. Niet alle producten die bijvoorbeeld op een Bol.com staan komen ook echt allemaal uit hun assortiment. Zij bieden namelijk ook de mogelijkheid dat externe partijen hun producten op hun platform mogen aanbieden.

Als tegenprestatie betaal je een percentage van het verkoopbedrag aan de Marketplace. Echt worden transacties en dergelijke uitgevoerd door de Marketplace-eigenaar. In Nederland is Bol.com de grootste e-commercespeler, maar ook Amazon wordt steeds populairder in Nederland.

De kansen van online marketplaces

Naar onze mening zijn er een tal van redenen te benoemen waarom het interessant is om met online Marketplaces meer omzet te gaan genereren. Een groot voordeel van Marketplaces is dat ze een enorm publiek hebben. Vaak zelfs een miljoenenpubliek. De kans dat er een potentiële klant tussen zit voor jouw product is daarmee erg groot. Of wat dacht je van de marketing die een grote Marketplace inzet. Ook daar kun jij van profiteren. Denk aan de campagnes die worden uitgezonden op tv of online van een grote Marketplace.

Zowel voor startende ondernemers als webshops die al langer bestaan zijn er kansen op het gebied van online Marketplaces. Als startende ondernemers heb je namelijk vaak niet direct een groot budget om te besteden. Bij een Marketplace kun je direct los met de verkoop van je producten. Scheelt weer geld. Ook als je al een bestaande webshop hebt kun je via Marketplaces nog veel meer omzet gaan genereren. Je wedt tenslotte niet meer op één paard.

Wil jij ook graag profiteren van al die kansen die online Marketplaces te bieden hebben? Neem dan contact op met één van onze specialisten. Zij kunnen jou er alles over vertellen en met je sparren naar de mogelijkheden van jouw onderneming.

voordelen online marketplaces

Onze SEA-specialisten

Nico Zeinstra

Nico Zeinstra

SEA-strateeg

Esther Wijbenga

Esther Wijbenga

Google genie

Rick Maarsen

Rick Maarssen

ROAS (Rick onze advertentie specialist)
nieuwe collega

Lars Wierda

Conversie knaller

Onderdelen van zoekmachine adverteren

google-logo-icon-PNG-Transparent-Background-e1495781274381

Google Ads

Op de juiste momenten met gerichte advertenties zichtbaar zijn in de zoekresultaten van Google. Is dit ook jouw doel met het inzetten van online advertenties? Google Ads uitbesteden kan dan een verstandige keuze zijn.

microsoft ads logo

Microsoft Advertising

De zoekmachine Bing is groeiend, ook in Nederland. Om en nabij 10% van jouw doelgroep maakt gebruik van deze zoekmachine. Met Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) kunnen wij jouw hier op de juiste momenten zichtbaar maken.

youtube icon

YouTube marketing

Het afgelopen decennia is YouTube in een hoog tempo gegroeid. En met deze groei zijn ook de zakelijke kansen op deze zoekmachine enorm toegenomen. Met name op het gebied van adverteren. Laat ons jou overtuigen om hiermee aan de slag te gaan.

Bekijk ook deze Samenwerkingen!

beach wagon company
CasesSEASEO

Beachwagon Strollers

Jonge ouders die een oplossing zoeken om hun kinderen inclusief de nodige bagage mee op pad te nemen, vinden die bij Beachwagon Strollers, tot 2022 handelend onder de naam Beach ...
LEES MEER
Sinnergie header
CasesSEASEO

Sinnergie Zonnepanelen

Met een stijging in het aantal zonuren en in de gasprijzen kunnen we op particulier en zakelijk gebied eigenlijk niet meer zonder zonnepanelen. Die sieren dan ook steeds meer daken ...
LEES MEER
Pand Haaima Hylkema
CasesSEASEO

Haaima Hylkema

Wil je met stijl over de weg rijden, dan doe je dat in een auto van Haaima Hylkema. Voorheen bekend als twee Friese bedrijven onder de namen Haaima en Hylkema, ...
LEES MEER

Klaar om jouw ambities waar te maken?

Veelgestelde vragen

Een Marketplace is een e-commerce platform waarbij jij als bedrijf (of particulier) kan aansluiten en waarbij jij jouw producten/assortiment kan toevoegen. Een Marketplace fungeert als een tussenpersoon om een bedrijf te koppelen aan de consument. In ruil daarvoor vragen zij in veel gevallen een x percentage of bedrag van de verkoop.

In Nederland, België en het buiteland zijn er tal van Marketplaces. Onderstaande zijn wat ons betreft het populairst en meest interessant:

  • Amazon
  • com
  • Nextail (beter bekend als Blokker)
  • VidaXL
  • Winkelstraat.nl
  • Marktplaats
  • FonQ
  • Kleertjes.com
  • Google Shopping
  • Beslist
  • 2dehands.be (België)
  • Real.de (Duitsland)
  • Cdiscount (Frankrijk)
  • FNAC (Frankrijk)
  • Darty (Frankrijk)
  • Conforama (Frankrijk)

Marketplaces zijn interessant voor iedereen die zijn of haar aanbod wil uitbreiden en nieuwe klanten wil bereiken. Marketplaces hebben als voordeel dat ze een enorme naamsbekendheid, grote bezoekersaantallen per dag en gebruikers met hogere koopintentie hebben.

Dit verschilt per Marketplace wat de voorwaarden hiervoor zijn. Dit kun je veelal terug vinden op de betreffende websites.

Veelal lopen de betalingen via de Marketplace zelf. Zij ontvangen de betaling van de consument en eens per maand betalen ze het aan jou uit middels een verzamelfactuur. Mocht dit anders zijn, dan vind je dit terug in de voorwaarden van de Marketplace.

Voor bol.com zijn de commissies terug te vinden op deze pagina. Dit is veelal €1,- per artikel + een x percentage.

Voor Amazon zijn de kosten hier terug te vinden. Dit bedraagt een bedrag van 0,99 cent + een x percentage. Daarnaast betaal je voor een professioneel plan nog een extra bedrag van €39,- per maand.

De meest populaire vorm van online adverteren is via Google Ads. Je betaalt een bedrag per keer dat er op jouw advertentie geklikt wordt. De prijzen per woord en klik lopen behoorlijk uiteen; dit is afhankelijk van hoe vaak er op dat keyword gezocht wordt. Ook adverteren via Facebook is een optie. Daar focus je je niet op zoekwoorden, maar op doelgroepen.

CPC staat voor Cost Per Click, dit is een afrekenmodel voor online adverteren. Zoals de naam al zegt betaald de adverteerder een bepaald bedrag voor iedere keer dat er op zijn advertentie geklikt wordt.

CPM staat voor Cost per Mille. Bij online adverteren in het Display Netwerk heb je de mogelijkheid om te betalen per klik (CPC, Cost per Click) of per 1000 vertoningen (CPM). Wanneer je bijvoorbeeld 8000 vertoningen op Google hebt gehad, maar niemand heeft erop geklikt, betaal je niets. Het is echter voor websites geen aantrekkelijk model om jouw advertentie dan te tonen.

CPA staat voor Cost Per Action, dit is een manier van betalen voor advertenties waarbij alleen wordt betaalt voor acties die iemand uitvoert omdat diegene de advertentie heeft gezien.

Wij werken met de besten

google partner logo 2022 brandmerck