Marketplaces

Wil jij met jouw bedrijf effectief zichtbaar zijn op online marketplaces zoals Bol.com of Amazon? Dat realiseren onze specialisten in zoekmachine adverteren.

Voordelen Marketplaces uitbesteden:

    Profiteer van een miljoenenpubliek
    Snel meer conversies
    Effectieve campagnes

Adverteren op online marketplaces

Online marketplaces bestaan al langer dan vandaag, maar groeien steeds meer. Steeds meer consumenten, maar liefst 33% beginnen hun zoektocht naar een product op bekende marketplace sites, zoals een Bol.com of Amazon. Wanneer je dus een webshop hebt en je maakt nu nog geen gebruik van een Marketplace loop je een hoog percentage potentiële klanten mis. SEA op een Marketplace maakt het dus mogelijk om je producten hoger in de ranking te laten verschijnen. Met als gevolg dat de consument sneller met je product in aanmerking komt. Jij wilt toch ook graag nieuwe potentiële klanten benaderen?”

Nico Zeinstra | Marketplaces specialist

online marketplaces

Wat zijn marketplaces precies?

Een Marketplace is een B2C en B2B e-commerceplatform waar jij, als externe verkoper, de mogelijkheid krijgt om je assortiment te verkopen op een platform. Dat platform kan dus een Bol.com zijn. Niet alle producten die bijvoorbeeld op een Bol.com staan komen ook echt allemaal uit hun assortiment. Zij bieden namelijk ook de mogelijkheid dat externe partijen hun producten op hun platform mogen aanbieden.

Als tegenprestatie betaal je een percentage van het verkoopbedrag aan de Marketplace. Echt worden transacties en dergelijke uitgevoerd door de Marketplace-eigenaar. In Nederland is Bol.com de grootste e-commercespeler, maar ook Amazon wordt steeds populairder in Nederland.

De kansen van online marketplaces

Naar onze mening zijn er een tal van redenen te benoemen waarom het interessant is om met online Marketplaces meer omzet te gaan genereren. Een groot voordeel van Marketplaces is dat ze een enorm publiek hebben. Vaak zelfs een miljoenenpubliek. De kans dat er een potentiële klant tussen zit voor jouw product is daarmee erg groot. Of wat dacht je van de marketing die een grote Marketplace inzet. Ook daar kun jij van profiteren. Denk aan de campagnes die worden uitgezonden op tv of online van een grote Marketplace.

Zowel voor startende ondernemers als webshops die al langer bestaan zijn er kansen op het gebied van online Marketplaces. Als startende ondernemers heb je namelijk vaak niet direct een groot budget om te besteden. Bij een Marketplace kun je direct los met de verkoop van je producten. Scheelt weer geld. Ook als je al een bestaande webshop hebt kun je via Marketplaces nog veel meer omzet gaan genereren. Je wedt tenslotte niet meer op één paard.

Wil jij ook graag profiteren van al die kansen die online Marketplaces te bieden hebben? Neem dan contact op met één van onze specialisten. Zij kunnen jou er alles over vertellen en met je sparren naar de mogelijkheden van jouw onderneming.

voordelen online marketplaces

Onze SEA-specialisten

Evert de Jong

Evert de Jong

SEA-strateeg

nico zeinstra

Nico Zeinstra

Marketplaces & Google Genie

esther

Esther Wijbenga

Data & zoekvraag specialist

Onderdelen van zoekmachine adverteren

google-logo-icon-PNG-Transparent-Background-e1495781274381

Google Ads

Op de juiste momenten met gerichte advertenties zichtbaar zijn in de zoekresultaten van Google. Is dit ook jouw doel met het inzetten van online advertenties? Google Ads uitbesteden kan dan een verstandige keuze zijn.

microsoft ads logo

Microsoft Advertising

De zoekmachine Bing is groeiend, ook in Nederland. Om en nabij 10% van jouw doelgroep maakt gebruik van deze zoekmachine. Met Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) kunnen wij jouw hier op de juiste momenten zichtbaar maken.

youtube icon

YouTube marketing

Het afgelopen decennia is YouTube in een hoog tempo gegroeid. En met deze groei zijn ook de zakelijke kansen op deze zoekmachine enorm toegenomen. Met name op het gebied van adverteren. Laat ons jou overtuigen om hiermee aan de slag te gaan.

Bekijk ook deze cases!

postma diervoeders
SEA

Postma Diervoeders

Abe en Tineke Postma runnen samen Postma Diervoeders in Gauw. Zij leveren alle diervoeders en verzorgingsproducten voor melkvee, paarden, kleinvee en huisdieren en voorzien hun klanten van een persoonlijk en …

LEES MEER
SEASEO

Shirtsenzo

Enzo Pepe: een voormalig jeugdvoetballer van Ajax die zich, samen met zijn vrouw Soraya, tot succesvolle ondernemers hebben ontwikkeld. Ontdek zijn verhaal…

LEES MEER
beachwagon
SEASEOSMM

Beach Wagon Company

Gerjan Koster – eigenaar van Beach Wagon Company – maakt niet alleen gebruik van de diensten van Brandmerck, maar ook van die van MOUNTAIN iT (waar Martijn Friederich tevens founder …

LEES MEER

Wil je er online ook met jouw bedrijf tussenuit springen?

Veelgestelde vragen

Zoekmachine adverteren (SEA) is het kopen van advertentieruimte boven en onder de natuurlijke zoekresultaten van de zoekmachine. Dit doe je doormiddel van het bieden in een veiling op bepaalde zoektermen(zoekwoorden, keywords) waarbij per klik wordt afgerekend.

SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Door te betalen voor advertenties van bepaalde zoekwoorden, kom je bovenaan in de zoekresultaten. Het is de snelste en makkelijkste manier om bovenaan in Google te komen.

Google Ads (opvolger van Google AdWords) is de service van Google waarmee je betaald kunt adverteren.

Waar het zoeknetwerk van Google bestaat uit het standaard zoeken in Google, Google Maps, Google Afbeeldingen, etc. en de site van haar zoekpartners zoals vinden.nl, bestaat het Google Display Netwerk uit sites als Gmail, YouTube, Blogger en Google Finance en andere duizenden sites waar Google als zoekpartner staat ingesteld. Denk daarbij aan NU.nl en de sites van de Telegraaf en Marktplaats. In het Zoeknetwerk kom je met je zoekwoorden bovenaan in Google en heeft vaak alleen zin als er genoeg zoekopdrachten voor dat zoekwoord zijn. Het is een actieve manier van adverteren. In het Google Display Netwerk wordt je getoond in de vorm van een banner. Dit netwerk wordt vaak gebruikt bij onbekende producten of organisaties ten behoeve van de naamsbekendheid (branding). Daarom wordt dit gezien als pro-actief netwerk.

Bovenaan komen in Google is te realiseren op 2 manieren namelijk; via de betaalde manier doormiddel van SEA (Search Engine Advertising) of op de gratis manier door middel van SEO (Search Engine Optimization).

De meest populaire vorm van online adverteren is via Google Ads. Je betaalt een bedrag per keer dat er op jouw advertentie geklikt wordt. De prijzen per woord en klik lopen behoorlijk uiteen; dit is afhankelijk van hoe vaak er op dat keyword gezocht wordt. Ook adverteren via Facebook is een optie. Daar focus je je niet op zoekwoorden, maar op doelgroepen.

CPC staat voor Cost Per Click, dit is een afrekenmodel voor online adverteren. Zoals de naam al zegt betaald de adverteerder een bepaald bedrag voor iedere keer dat er op zijn advertentie geklikt wordt.

CPM staat voor Cost per Mille. Bij online adverteren in het Display Netwerk heb je de mogelijkheid om te betalen per klik (CPC, Cost per Click) of per 1000 vertoningen (CPM). Wanneer je bijvoorbeeld 8000 vertoningen op Google hebt gehad, maar niemand heeft erop geklikt, betaal je niets. Het is echter voor websites geen aantrekkelijk model om jouw advertentie dan te tonen.

CPA staat voor Cost Per Action, dit is een manier van betalen voor advertenties waarbij alleen wordt betaalt voor acties die iemand uitvoert omdat diegene de advertentie heeft gezien.

Google Shopping is, net als bijvoorbeeld Google Afbeeldingen, een tabblad binnen de zoekresultaten. Wanneer je op een bepaald product zoekt, toont Google Shopping de prijzen van dat product en waar je het kan kopen. Omdat er meerdere producten worden getoond is het een goede manier om prijzen te vergelijken. Voor webshops is het dan ook een uiterst effectief middel voor online adverteren, immers je kunt je producten direct laten vertonen.

Wij werken met de besten

google partner