Zoekmachine adverteren
(SEA)

Vandaag bovenaan in Google en/of Bing?
Dat regelen de experts in zoekmachine adverteren van Brandmerck.

Voordelen SEA uitbesteden:

    Topposities in Google/Bing
    Online meer conversies
    Laagst mogelijke klikkosten

Zoekmachine adverteren uitbesteden

“Dat Google op het web domineert staat buiten kijf. Wordt de internetgigant alleen jouw grootste vriend of vijand? Wij zorgen met de juiste strategie voor dat eerste. Adverteren op Google levert vele voordelen op, maar hoe zet je dit effectief in? Onze specialisten zetten voor jou kwalitatief sterke campagnes op, beheren en optimaliseren dit zodat jij meer potentiële klanten naar je website verkrijgt en méér conversies zult genereren. De meerwaarde van goede advertentiecampagnes betaalt zich uit in lagere klikkosten en daarmee een hoger rendement. Zo zorgen wij voor het grootste effect van zoekmachine adverteren (SEA) voor jouw organisatie.”

Evert de Jong | SEA-specialist

waarom sea zoekmachine adverteren

Waarom zoekmachine adverteren (SEA)?

Als Google partner en Microsoft Advertising gecertificeerde professional zijn wij gespecialiseerd in zoekmachine adverteren (Search Engine Advertising), ook wel SEA genoemd. Deze accreditaties zijn bewijzen van onze specialisme, maar ook niet meer dan dat. Waarom? Wij vinden het belangrijk dat je zo laag mogelijke klikkosten hebt tegen het beste resultaat. En dat laat je niet alleen zien door het behalen van accreditaties, maar vooral door het blijven analyseren en optimaliseren van de campagnes. Onze experts in zoekmachine adverteren zorgen er dan ook voor dat jouw website bovenaan in Google en/of Bing komt te staan met het grootste rendement.

Inmiddels hebben wij honderden opdrachtgevers laten adverteren op Google en Bing waardoor hun omzet is gaan stijgen en de ROI (Return On Investment) toegenomen is. Mogen we jou ook helpen?

Effectief adverteren op Google en Bing

Onze specialisten gaan samen met jou op zoek naar de juiste strategie. Aan de hand hiervan worden de campagnes effectief opgezet en constant bijgestuurd. Doordat wij dag in dag uit de prestaties van de campagnes analyseren en optimaliseren vergroten wij onze expertise. Dankzij deze expertise zijn wij in staat om jouw bedrijf gericht te laten adverteren op Google en Bing. Zo zorgen wij met zoekmachine adverteren voor de beste resultaten. Het grootste rendement met een zo laag mogelijk investering is immers altijd onze gezamenlijke doelstelling. Wil jij ook direct bovenaan in Google en/of Bing? Onze specialisten zijn zowel Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) als Google Ads experts en maken jouw website zichtbaar in de zoekmachines. Heb je momenteel campagnes lopen in Google Ads (de opvolger van AdWords) en ben je benieuwd hoe het ervoor staat? Check hier voor een gratis quickscan.

zoekmachine adverteren op google bing

Onze SEA-specialisten

Evert de Jong

Evert de Jong

SEA-strateeg

nico zeinstra

Nico Zeinstra

Marketplaces & Google Genie

esther

Esther Wijbenga

Data & zoekvraag specialist

Onderdelen van zoekmachine adverteren

google-logo-icon-PNG-Transparent-Background-e1495781274381

Google Ads

Op de juiste momenten met gerichte advertenties zichtbaar zijn in de zoekresultaten van Google. Is dit ook jouw doel met het inzetten van online advertenties? Google Ads uitbesteden kan dan een verstandige keuze zijn.

microsoft ads logo

Microsoft Advertising

De zoekmachine Bing is groeiend, ook in Nederland. Om en nabij 10% van jouw doelgroep maakt gebruik van deze zoekmachine. Met Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) kunnen wij jouw hier op de juiste momenten zichtbaar maken.

iconfinder_Shop_379425

Marketplaces

Marketplaces als Bol.com en Amazon zijn niet meer weg te denken. Ook jij kunt daar met jouw producten effectief zichtbaar zijn zodat je meer verkopen realiseert. Wil je weten hoe en met welke marketplaces wij jou kunnen helpen?

Bekijk ook deze cases!

postma diervoeders
SEA

Postma Diervoeders

Abe en Tineke Postma runnen samen Postma Diervoeders in Gauw. Zij leveren alle diervoeders en verzorgingsproducten voor melkvee, paarden, kleinvee en huisdieren en voorzien hun klanten van een persoonlijk en …

LEES MEER
SEASEO

Shirtsenzo

Enzo Pepe: een voormalig jeugdvoetballer van Ajax die zich, samen met zijn vrouw Soraya, tot succesvolle ondernemers hebben ontwikkeld. Ontdek zijn verhaal…

LEES MEER
beachwagon
SEASEOSMM

Beach Wagon Company

Gerjan Koster – eigenaar van Beach Wagon Company – maakt niet alleen gebruik van de diensten van Brandmerck, maar ook van die van MOUNTAIN iT (waar Martijn Friederich tevens founder …

LEES MEER

Wil je er online ook met jouw bedrijf tussenuit springen?

Veelgestelde vragen

Zoekmachine adverteren (SEA) is het kopen van advertentieruimte boven en onder de natuurlijke zoekresultaten van de zoekmachine. Dit doe je doormiddel van het bieden in een veiling op bepaalde zoektermen(zoekwoorden, keywords) waarbij per klik wordt afgerekend.

SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Door te betalen voor advertenties van bepaalde zoekwoorden, kom je bovenaan in de zoekresultaten. Het is de snelste en makkelijkste manier om bovenaan in Google te komen.

Google Ads (opvolger van Google AdWords) is de service van Google waarmee je betaald kunt adverteren.

Waar het zoeknetwerk van Google bestaat uit het standaard zoeken in Google, Google Maps, Google Afbeeldingen, etc. en de site van haar zoekpartners zoals vinden.nl, bestaat het Google Display Netwerk uit sites als Gmail, YouTube, Blogger en Google Finance en andere duizenden sites waar Google als zoekpartner staat ingesteld. Denk daarbij aan NU.nl en de sites van de Telegraaf en Marktplaats. In het Zoeknetwerk kom je met je zoekwoorden bovenaan in Google en heeft vaak alleen zin als er genoeg zoekopdrachten voor dat zoekwoord zijn. Het is een actieve manier van adverteren. In het Google Display Netwerk wordt je getoond in de vorm van een banner. Dit netwerk wordt vaak gebruikt bij onbekende producten of organisaties ten behoeve van de naamsbekendheid (branding). Daarom wordt dit gezien als pro-actief netwerk.

Bovenaan komen in Google is te realiseren op 2 manieren namelijk; via de betaalde manier doormiddel van SEA (Search Engine Advertising) of op de gratis manier door middel van SEO (Search Engine Optimization).

De meest populaire vorm van online adverteren is via Google Ads. Je betaalt een bedrag per keer dat er op jouw advertentie geklikt wordt. De prijzen per woord en klik lopen behoorlijk uiteen; dit is afhankelijk van hoe vaak er op dat keyword gezocht wordt. Ook adverteren via Facebook is een optie. Daar focus je je niet op zoekwoorden, maar op doelgroepen.

CPC staat voor Cost Per Click, dit is een afrekenmodel voor online adverteren. Zoals de naam al zegt betaald de adverteerder een bepaald bedrag voor iedere keer dat er op zijn advertentie geklikt wordt.

CPM staat voor Cost per Mille. Bij online adverteren in het Display Netwerk heb je de mogelijkheid om te betalen per klik (CPC, Cost per Click) of per 1000 vertoningen (CPM). Wanneer je bijvoorbeeld 8000 vertoningen op Google hebt gehad, maar niemand heeft erop geklikt, betaal je niets. Het is echter voor websites geen aantrekkelijk model om jouw advertentie dan te tonen.

CPA staat voor Cost Per Action, dit is een manier van betalen voor advertenties waarbij alleen wordt betaalt voor acties die iemand uitvoert omdat diegene de advertentie heeft gezien.

Google Shopping is, net als bijvoorbeeld Google Afbeeldingen, een tabblad binnen de zoekresultaten. Wanneer je op een bepaald product zoekt, toont Google Shopping de prijzen van dat product en waar je het kan kopen. Omdat er meerdere producten worden getoond is het een goede manier om prijzen te vergelijken. Voor webshops is het dan ook een uiterst effectief middel voor online adverteren, immers je kunt je producten direct laten vertonen.

Wij werken met de besten

google partner