Q&A
Q&A is een zeer populair middel op het web, met name bij bekende (sport)mensen. Een liveverbinding met ons kantoor behoort dan niet tot de mogelijkheden, wel onderstaand een lijst met veelgestelde vragen binnen de online wereld. Heb je een prangende vraag, kijk dan of wij het hier beneden al voor je hebben beantwoord. Mocht je vraag er niet tussen zitten? Neem dan contact met ons op en wij zullen je, indien mogelijk, van een concreet en helder antwoord voorzien.
Algemeen
Onderstaand vind je antwoorden op algemene vragen in de online wereld
Wat is het verschil tussen marketing en online marketing?
Er bestaan tientallen verschillen tussen traditionele marketing en online marketing. Het grootste verschil is dat online marketing meetbaar is. Enkele andere verschillen; in tegenstelling tot de traditionele marketing kan online marketing al voor een klein budget, is het bereik van je campagne vele malen groter en is het interactief.
Wat is een landingspagina?
Een landingspagina is een pagina op je website waarnaar verwezen wordt vanuit andere websites, advertenties of social media kanalen. Neem als voorbeeld een Ads campagne, als je de juiste landingspagina hieraan koppelt zorgt dit voor meer conversie.
Wat is een Google Partner?
Een organisatie, zoals Brandmerck, die zich heeft gespecialiseerd in zoekmachine optimalisatie, zoekmachine marketing en online adverteren kan lid worden van het Google Partner programma. Dit programma is door Google ontwikkeld voor internet marketing bureaus, die aantoonbaar kennis van online marketing in huis hebben. Daarom zijn ook wij trotse eigenaar van een Google Partnerschap.
Wat zijn USP's?
USP staat voor Unique Selling Point, eigenlijk zegt de term het zelf al: het gaat om unieke eigenschappen van je producten of diensten. Hetgeen waarmee jij er voor zorgt dat je product of dienst interessanter wordt om bij jou te kopen i.p.v. bij de concurrent. Let wel; een USP gaat eigenlijk nooit over de eigenschappen van een product of dienst.
Wat is een Call To Action?
Call to Action (kortweg CTA) betekent letterlijk een oproep tot actie. Met een Call to Action roep je de websitebezoeker op om ook daadwerkelijk actie te ondernemen, waardoor je meer succes behaalt. Enkele voorbeelden die je online vaak tegenkomt met een opvallende knop: ‘Vraag een offerte aan’ of ‘Schrijf je in voor de nieuwsbrief’ of ‘Bestel direct’.
Wat is een header?
De header is het bovenste gedeelte van een website. Het is één van de belangrijkste onderdelen van een website, want bezoekers zien immers als eerste dit gedeelte, en daarom beslissen ze vaak aan de hand daarvan of ze wel of niet op je website blijven. Daarom is het van groot belang om de header op een goede manier in te delen. De menubalk zie je vaak in de header van een website. Verwar de header niet met header-tags, wat dat zijn kun je hier direct onder lezen.
Wat zijn heading tags?
Heading tags zijn de alombekende kopjes op een pagina. Zo heb je een H1 tot en met een H6. Een H1 is de belangrijkste heading tag van een pagina. Vaak is het de titel en beschrijft het dus waar de pagina over gaat. Net zoals in een boek is er maar één titel en dus moet je op de pagina ook maar één keer de H1 gebruiken. In het geval van deze pagina is ‘Veelgestelde Vragen’ de H1. ‘Q&A’ is een H2 en dus een subkop. De teksten in het turquoise (o.a. Algemeen en Zoekmachine optimalisatie (SEO)) zijn ook heading tags. Doordat ze ondergeschikt zijn aan Q&A zijn ze als H3 ingesteld. Zo kun je eventueel doorgaan tot en met H6.
Wat is een footer?
Een footer vind je onderaan een website. Vaak is dit een vast deel van de website dat op elke pagina hetzelfde is. Bedrijven kunnen zelf bepalen welke informatie ze in de footer zetten. Meestal gaat het om contactgegevens, social media buttons of landingspagina’s die niet in het menu zijn opgenomen.
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Wat is zoekmachine optimalisatie?
Waar staat SEO voor?
Waarom wordt mijn website niet gevonden?
Wat zijn SEO werkzaamheden?
Wat is een title tag?
Wat is een meta omschrijving?
Wat is een keyword?
Wat zijn Do's en Don'ts bij SEO
Zoekmachine adverteren (SEA)
Wat is zoekmachine adverteren?
Waar staat SEA voor?
Wat is Google Ads?
Wat is het verschil tussen het Zoeknetwerk en het Google Display Netwerk?
Hoe kom ik bovenaan in Google?
Hoe kan ik online adverteren?
Wat betekent CPC?
Wat betekent CPM?
Wat betekent CPA?
Wat betaal ik per klik?
Wat betekent CTR?
Wat is Google Shopping?
Remarketing
Wat is Remarketing?
Wat is het verschil tussen Remarketing en Retargeting?
Wat is Display Advertising?
Wat zijn banners?
Social Media Marketing (SMM)
Wat is Social Media Marketing?
Waar staat SMM voor?
Hoe maak ik een Facebook account aan?
- Ga naar facebook.com
- Voer je naam, e-mailadres of mobiele telefoonnummer en je wachtwoord, geboortedatum en geslacht in.
- Klik op ‘Een account maken’.
- Je moet je e-mailadres of mobiele nummer bevestigen om het maken van je account te voltooien.
Voor gedetailleerde informatie, lees onze update: Facebook tips.
Hoe krijg ik meer likes op Facebook?
Hoe adverteer ik op Facebook?
- Klik in Advertentiebeheer op Campagne maken
- Kies een advertentiedoelstelling. Wil je meer bezoekers op je website of meer downloads van je mobiele app? Binnen de doelstelling kun je dit aangeven en finetunen.
- In de volgende stappen kun je je advertentie precies opstellen hoe jij wilt. Vervolgens stel je de doelgroep in, het budget, de afbeeldingen en natuurlijk de tekst van de advertentie.
Je kunt de resultaten van de advertentie zelf goed bijhouden en op die manier je advertentie bijstellen voor een optimaal resultaat.
Google Analytics
Wat is Google Analytics?
Wat is een conversie?
Wat is een conversiepercentage?
Wat is een bouncepercentage?
Wat is een uitstappagina?
Wat is het verschil tussen terugkerende en unieke bezoekers?
