YouTube Marketing

Er werd in het verleden wel eens gezegd: een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Tegenwoordig zeggen we bij Brandmerck: één video zegt meer dan 1000 beelden. Ben jij klaar voor YouTube marketing?

Voordelen YouTube marketing uitbesteden:

    Verkrijgen van trouwe volgers
    Naamsbekendheid versterken
    Bovenaan in YouTube

Wat is YouTube marketing?

“Of je nu een product of dienst aanbied met YouTube marketing breng je jouw product en kwaliteit goed naar voren. YouTube is namelijk na Google de grootste zoekmachine. Een perfect platform dus om jouw onderneming in beeld te brengen. Doordat YouTube een grote zoekmachine is brengt ongetwijfeld jouw doelgroep er ook enige tijd door. Net als binnen Google kun je ook op YouTube gebruik maken van YouTube advertising. Met YouTube marketing kun jij nog beter en specifieker je doelgroep bereiken en daarmee de kans op verkoop vergroten. De kansen van YouTube marketing meer ontdekken? Lees dan hieronder verder.”

Celina Kats | Content marketeer

youtube marketing

Wat houdt YouTube Marketing in?

YouTube wordt in de basis gebruikt als Social Media kanaal, maar kan dus ook dienen om onderdeel te worden van jouw zoekmachine marketing strategie. Naast dat je een videokanaal kunt hebben met video’s kun je ook binnen YouTube adverteren.

YouTube adverteren werkt in de basis hetzelfde als adverteren via Google Ads, oftewel zoekmachine adverteren. YouTube is tenslotte ook een zoekmachine. Onze experts sparren graag met je over de meerdere mogelijkheden van YouTube marketing en het adverteren binnen YouTube.

Iedere onderneming kan gebruik maken van YouTube marketing en binnen YouTube adverteren. Door de hele specifieke targeting methoden die YouTube heeft kan er dus nauwkeurig een hele specifieke doelgroep benaderd worden. Het platform is daarmee uitermate geschikt voor online branding en het vergroten van de naamsbekendheid van je onderneming.

Soms wil je iets niet lezen, maar gewoon zien

Het kan soms gewoon fijn zijn dat je kunt zien hoe iets er in het echt uitziet en hoe het in de praktijk werkt. Een foto kan daarin wat beperkt zijn in combinatie met een tekst. De tutorials en how-to’s zijn daarom heel erg populair op YouTube. Ook video’s die mensen inspireren of op ideeën brengen werken goed op YouTube. Aan de hand daarvan kun jij mensen helpen, oftewel jouw product of dienst kan de kijker helpen.

Ondanks dat mensen niet meteen naar YouTube gaan om iets te kopen kunnen ze toch wel zo geïnspireerd en daarmee overtuigd raken om iets te kopen dat ze hebben gezien in een video. Met een goede en juiste YouTube marketing strategie kunnen de eerste twee fases in de customer journey een opstapje zijn naar daadwerkelijke verkoop van je producten of diensten.

Een YouTube kanaal starten kan iedereen, maar vervolgen de video’s sales gericht inzetten is een stap verder. Onze YouTube marketing specialisten helpen je daar graag bij! Neem daarvoor contact op met één van onze specialisten.

video marketing uitbesteden

Onze YouTube specialisten

Celina Kats

Celina Kats

Creatieve content creator

Arjan van der Wal

Arjan van der Wal

YouTube SEO-specialist

esther

Esther Wijbenga

YouTube advertising specialist

Andere interessante specialismen

content marketing icon

Content marketing

Naast een gebruiksvriendelijke site of shop kan content marketing een belangrijk onderdeel vormen bij het verleiden van nieuwe klanten. ‘Kan’, want content marketing is méér dan alleen het schrijven van webteksten.

video marketing icon

Video marketing

Video marketing wint de afgelopen jaren steeds meer aan populariteit. Geen wonder gezien de online ontwikkelingen. Met name in combinatie met Social Media werken video’s ontzettend goed waardoor er ook grote zakelijke kansen komen te liggen.

remarketing icon

Remarketing

Irritant of handig? Spammy of een mooi verlengstuk buiten je website? Remarketing, ook wel retargeting genoemd. Iedereen vindt er wel wat van, maar wat je er ook van vindt: het werkt. Wat is remarketing nou precies en waarom werkt het?

Bekijk ook deze cases!

postma diervoeders
SEA

Postma Diervoeders

Abe en Tineke Postma runnen samen Postma Diervoeders in Gauw. Zij leveren alle diervoeders en verzorgingsproducten voor melkvee, paarden, kleinvee en huisdieren en voorzien hun klanten van een persoonlijk en …

LEES MEER
stoves
SMM

Stoves

Stoves, onderdeel van multinational Glen Dimplex en sinds 2019 verbonden aan Brandmerck. Het merk kent een rijke traditie als familiebedrijf en heeft een gevestigde naam op het gebied van fornuizen. …

LEES MEER
SEASEO

Shirtsenzo

Enzo Pepe: een voormalig jeugdvoetballer van Ajax die zich, samen met zijn vrouw Soraya, tot succesvolle ondernemers hebben ontwikkeld. Ontdek zijn verhaal…

LEES MEER

Wil je er online ook met jouw bedrijf tussenuit springen?

Veelgestelde vragen

Zoekmachine adverteren (SEA) is het kopen van advertentieruimte boven en onder de natuurlijke zoekresultaten van de zoekmachine. Dit doe je doormiddel van het bieden in een veiling op bepaalde zoektermen(zoekwoorden, keywords) waarbij per klik wordt afgerekend.

SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Door te betalen voor advertenties van bepaalde zoekwoorden, kom je bovenaan in de zoekresultaten. Het is de snelste en makkelijkste manier om bovenaan in Google te komen.

Google Ads (opvolger van Google AdWords) is de service van Google waarmee je betaald kunt adverteren.

Waar het zoeknetwerk van Google bestaat uit het standaard zoeken in Google, Google Maps, Google Afbeeldingen, etc. en de site van haar zoekpartners zoals vinden.nl, bestaat het Google Display Netwerk uit sites als Gmail, YouTube, Blogger en Google Finance en andere duizenden sites waar Google als zoekpartner staat ingesteld. Denk daarbij aan NU.nl en de sites van de Telegraaf en Marktplaats. In het Zoeknetwerk kom je met je zoekwoorden bovenaan in Google en heeft vaak alleen zin als er genoeg zoekopdrachten voor dat zoekwoord zijn. Het is een actieve manier van adverteren. In het Google Display Netwerk wordt je getoond in de vorm van een banner. Dit netwerk wordt vaak gebruikt bij onbekende producten of organisaties ten behoeve van de naamsbekendheid (branding). Daarom wordt dit gezien als pro-actief netwerk.

Bovenaan komen in Google is te realiseren op 2 manieren namelijk; via de betaalde manier doormiddel van SEA (Search Engine Advertising) of op de gratis manier door middel van SEO (Search Engine Optimization).

De meest populaire vorm van online adverteren is via Google Ads. Je betaalt een bedrag per keer dat er op jouw advertentie geklikt wordt. De prijzen per woord en klik lopen behoorlijk uiteen; dit is afhankelijk van hoe vaak er op dat keyword gezocht wordt. Ook adverteren via Facebook is een optie. Daar focus je je niet op zoekwoorden, maar op doelgroepen.

CPC staat voor Cost Per Click, dit is een afrekenmodel voor online adverteren. Zoals de naam al zegt betaald de adverteerder een bepaald bedrag voor iedere keer dat er op zijn advertentie geklikt wordt.

CPM staat voor Cost per Mille. Bij online adverteren in het Display Netwerk heb je de mogelijkheid om te betalen per klik (CPC, Cost per Click) of per 1000 vertoningen (CPM). Wanneer je bijvoorbeeld 8000 vertoningen op Google hebt gehad, maar niemand heeft erop geklikt, betaal je niets. Het is echter voor websites geen aantrekkelijk model om jouw advertentie dan te tonen.

CPA staat voor Cost Per Action, dit is een manier van betalen voor advertenties waarbij alleen wordt betaalt voor acties die iemand uitvoert omdat diegene de advertentie heeft gezien.

Google Shopping is, net als bijvoorbeeld Google Afbeeldingen, een tabblad binnen de zoekresultaten. Wanneer je op een bepaald product zoekt, toont Google Shopping de prijzen van dat product en waar je het kan kopen. Omdat er meerdere producten worden getoond is het een goede manier om prijzen te vergelijken. Voor webshops is het dan ook een uiterst effectief middel voor online adverteren, immers je kunt je producten direct laten vertonen.

Wij werken met de besten

google partner