Remarketing uitbesteden?

Ook remarketing uitbesteden voor #1 optimalisatie? Wij zijn gespecialiseerd in het inzetten inzetten van remarketing in zoekmachines zoals Google.

Voordelen Remarketing uitbesteden:

    Zichtbaar op andere (relevante) websites
    Laagst mogelijke klikkosten
    Extra websiteverkeer genereren

Wat is remarketing?

“Irritant of handig? Spammy of een mooi verlengstuk buiten je website? Remarketing, ook wel retargeting genoemd. Iedereen vindt er wel wat van, maar wat je er ook van vindt: het werkt. Wat is remarketing nou precies en waarom werkt het? Remarketing is het inzetten van gerichte advertenties om eerder bezochte bezoekers van je website opnieuw te bereiken. Bijvoorbeeld om alsnog een verkoop te realiseren of contact op te nemen. Er wordt wel eens gezegd; de kracht van marketing is herhaling. En dat is precies wat je met retargeting, bewust en onbewust, doet.”

Esther Wijbenga | Remarketing specialist

remarketing google ads

Remarketing in Google Ads

Misschien heb je een van onze banners, of die van onze opdrachtgevers, al eens op een website gezien. Voor het inzetten van remarketing maken we gebruik van het Google Display Netwerk, hetzelfde netwerk waarmee we Display adverteren. In dit netwerk hebben we de beschikking over miljoenen websites waarop we jouw banners kunnen vertonen.

Je zal misschien denken, ‘wat is het verschil met Display Advertising’. Heel eenvoudig: met remarketing toon je banners aan internetgebruikers die je website gegarandeerd al eens hebben bezocht, bij Display Advertising weet je dat niet. Dit is tevens het grote voordeel van remarketing, er wordt gericht geadverteerd op een internetgebruiker die geïnteresseerd is in jouw product, dienst, merk of bedrijf. Een extra kan dus op een verkoop of contact- of offerteaanvraag. Hier wil jij toch ook gebruik van maken? Bel of mail ons gerust om te vragen naar alle mogelijkheden.

De kracht van marketing is herhaling

We kunnen het niet vaak genoeg benadrukken; de kracht van marketing is herhaling. Onze SEA-specialisten werken dagelijks aan het beheren en optimaliseren van remarketing campagnes en weten als geen ander hoe effectief deze manier van adverteren is. Bij Brandmerck zijn we ervan overtuigd dat remarketing onmisbaar is voor alle organisaties en eigenlijk door elke website moet worden ingezet. Waarom? Het is relatief goedkoop, je target specifiek op geïnteresseerde internetgebruikers en door het goed in te zetten zal het een handig verlengstuk buiten je website vormen. Kan, want ook bij retargeting is het van groot belang dat dit effectief wordt ingezet. Je wilt namelijk niet opdringerig adverteren of op ongewenste websites of pagina’s zichtbaar zijn.

Wil jij het maximale resultaat met je remarketing campagne(s)? Informeer dan bij Brandmerck wat retargeting voor jou kan betekenen. Onze specialisten gaan graag voor jou aan de slag.

kracht van marketing is herhaling

Onze SEA-specialisten

Evert de Jong

Evert de Jong

SEA strateeg

nico zeinstra

Nico Zeinstra

Marketplaces & Google Genie

esther

Esther Wijbenga

Data & zoekvraag specialist

Onderdelen van SEA

google-logo-icon-PNG-Transparent-Background-e1495781274381

Google Ads

Op de juiste momenten met gerichte advertenties zichtbaar zijn in de zoekresultaten van Google. Is dit ook jouw doel met het inzetten van online advertenties? Google Ads uitbesteden kan dan een verstandige keuze zijn.

microsoft ads logo

Microsoft Advertising

De zoekmachine Bing is groeiend, ook in Nederland. Om en nabij 10% van jouw doelgroep maakt gebruik van deze zoekmachine. Met Microsoft Advertising (voorheen Bing Ads) kunnen wij jouw hier op de juiste momenten zichtbaar maken.

iconfinder_Shop_379425

Marketplaces

Marketplaces als Bol.com en Amazon zijn niet meer weg te denken. Ook jij kunt daar met jouw producten effectief zichtbaar zijn zodat je meer verkopen realiseert. Wil je weten hoe en met welke marketplaces wij jou kunnen helpen?

Bekijk ook deze cases!

postma diervoeders
SEA

Postma Diervoeders

Abe en Tineke Postma runnen samen Postma Diervoeders in Gauw. Zij leveren alle diervoeders en verzorgingsproducten voor melkvee, paarden, kleinvee en huisdieren en voorzien hun klanten van een persoonlijk en …

LEES MEER
SEASEO

Shirtsenzo

Enzo Pepe: een voormalig jeugdvoetballer van Ajax die zich, samen met zijn vrouw Soraya, tot succesvolle ondernemers hebben ontwikkeld. Ontdek zijn verhaal…

LEES MEER
beachwagon
SEASEOSMM

Beach Wagon Company

Gerjan Koster – eigenaar van Beach Wagon Company – maakt niet alleen gebruik van de diensten van Brandmerck, maar ook van die van MOUNTAIN iT (waar Martijn Friederich tevens founder …

LEES MEER

Wil je er online ook met jouw bedrijf tussenuit springen?

Veelgestelde vragen

Zoekmachine adverteren (SEA) is het kopen van advertentieruimte boven en onder de natuurlijke zoekresultaten van de zoekmachine. Dit doe je doormiddel van het bieden in een veiling op bepaalde zoektermen(zoekwoorden, keywords) waarbij per klik wordt afgerekend.

SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Door te betalen voor advertenties van bepaalde zoekwoorden, kom je bovenaan in de zoekresultaten. Het is de snelste en makkelijkste manier om bovenaan in Google te komen.

Google Ads (opvolger van Google AdWords) is de service van Google waarmee je betaald kunt adverteren.

Waar het zoeknetwerk van Google bestaat uit het standaard zoeken in Google, Google Maps, Google Afbeeldingen, etc. en de site van haar zoekpartners zoals vinden.nl, bestaat het Google Display Netwerk uit sites als Gmail, YouTube, Blogger en Google Finance en andere duizenden sites waar Google als zoekpartner staat ingesteld. Denk daarbij aan NU.nl en de sites van de Telegraaf en Marktplaats. In het Zoeknetwerk kom je met je zoekwoorden bovenaan in Google en heeft vaak alleen zin als er genoeg zoekopdrachten voor dat zoekwoord zijn. Het is een actieve manier van adverteren. In het Google Display Netwerk wordt je getoond in de vorm van een banner. Dit netwerk wordt vaak gebruikt bij onbekende producten of organisaties ten behoeve van de naamsbekendheid (branding). Daarom wordt dit gezien als pro-actief netwerk.

Bovenaan komen in Google is te realiseren op 2 manieren namelijk; via de betaalde manier doormiddel van SEA (Search Engine Advertising) of op de gratis manier door middel van SEO (Search Engine Optimization).

De meest populaire vorm van online adverteren is via Google Ads. Je betaalt een bedrag per keer dat er op jouw advertentie geklikt wordt. De prijzen per woord en klik lopen behoorlijk uiteen; dit is afhankelijk van hoe vaak er op dat keyword gezocht wordt. Ook adverteren via Facebook is een optie. Daar focus je je niet op zoekwoorden, maar op doelgroepen.

CPC staat voor Cost Per Click, dit is een afrekenmodel voor online adverteren. Zoals de naam al zegt betaald de adverteerder een bepaald bedrag voor iedere keer dat er op zijn advertentie geklikt wordt.

CPM staat voor Cost per Mille. Bij online adverteren in het Display Netwerk heb je de mogelijkheid om te betalen per klik (CPC, Cost per Click) of per 1000 vertoningen (CPM). Wanneer je bijvoorbeeld 8000 vertoningen op Google hebt gehad, maar niemand heeft erop geklikt, betaal je niets. Het is echter voor websites geen aantrekkelijk model om jouw advertentie dan te tonen.

CPA staat voor Cost Per Action, dit is een manier van betalen voor advertenties waarbij alleen wordt betaalt voor acties die iemand uitvoert omdat diegene de advertentie heeft gezien.

Google Shopping is, net als bijvoorbeeld Google Afbeeldingen, een tabblad binnen de zoekresultaten. Wanneer je op een bepaald product zoekt, toont Google Shopping de prijzen van dat product en waar je het kan kopen. Omdat er meerdere producten worden getoond is het een goede manier om prijzen te vergelijken. Voor webshops is het dan ook een uiterst effectief middel voor online adverteren, immers je kunt je producten direct laten vertonen.

Wij werken met de besten

google partner