Display Advertising

Snel en met een groot bereik specifieke bezoekers bereiken? Wij helpen je graag. Onze specialisten maken jouw producten zichtbaar via Display Advertising.

Voordelen Display Advertising uitbesteden:

    Groot & specifiek bereik
    Naamsbekendheid versterken
    Effectieve campagnes

Wat is Display Advertising?

“Zichtbaar zijn op websites zoals Nu.nl en Telegraaf.nl, wie wil dat nou niet? Met het inzetten van Display Advertising is dit mogelijk, ook voor jouw bedrijf. Maar wat is Display Advertising, hoe werkt het en hoe zet je dit zo effectief mogelijk in? Met Display Advertising adverteer je in het Google Display Netwerk. Dit is, naast de bekende netwerken voor tekstadvertenties (Search) en productadvertenties (Shopping), het derde advertentienetwerk van Google. Met Display adverteren vertonen we (bewegende) afbeeldingen van jouw product/bedrijf op specifiek gekozen websites. Het grote voordeel is dat je binnen no time een ontzettend hoog bereik kunt creëren.”

Nico Zeinstra | Google Ads-specialist

Display advertising uitbesteden

Hoe werkt het?

Wil je meer naamsbekendheid verkrijgen, een product, merk of actie onder de aandacht brengen of snel meer conversies gaan realiseren? Dan kan Display Advertising voor jou heel interessant zijn. Onze Google Ads specialisten werken dagelijks in het Google Display Netwerk en zetten, ook vor jou, graag de meest effectieve campagne op. Een homepage take-over, leaderboard of rectangle banner op een prominente (nieuws)website. Wij maken het voor jou mogelijk!

Afhankelijk van wat je budget en doelstelling is, ontwikkelen wij een effectieve campagne op maat. Het begint met de banners. Je kunt ervoor kiezen om deze zelf te laten ontwikkelen of de designers van Brandmerck daarvoor te gebruiken. Vervolgens kopen wij bannerruimte in op de betreffende website(s), beheren, controleren en optimaliseren de campagne zodat je het hoogste rendement behaalt voor de laagste prijs. Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Display Advertising in Google Ads

Display adverteren vindt plaats in het netwerk van Google Ads. Tot dit netwerk behoren miljoenen websites waar je direct met jouw banners of (bewegende) afbeeldingen kunt adverteren. Daarvoor is het ontzettend belangrijk om het doel van Display Advertising te bepalen. Meer naamsbekendheid of meer conversies? Kortom, wat wil je met banners bereiken? Brandmerck is jouw sparringspartner om te komen tot de beste strategie.

Zoals gezegd creëer je met Display Advertising een groot bereik (namelijk alle bezoekers van een specifieke website). Ideaal voor bijvoorbeeld een productlancering, merkpromotie of het verkondigen van een tijdelijke actie. Wel is Display adverteren relatief duur ten opzichte van de andere advertentiemogelijkheden in Google en weet je uiteraard nooit precies wie je bereikt. Goedkoper adverteren? Bekijk dan de mogelijkheden die remarketing te bieden heeft.

Display advertising google ads

Onze Google Ads-specialisten

Evert de Jong

Evert de Jong

SEA-strateeg

nico zeinstra

Nico Zeinstra

Marketplaces & Google Genie

esther

Esther Wijbenga

Data & zoekvraag specialist

Onderdelen van Google Ads

google shopping icon

Google Shopping

Heb je een webshop en maak je nog geen gebruik van Google Shopping? Dan laat je tot dusver een enorme mogelijkheid links liggen om meer verkopen te realiseren. Maar wat is Google Shopping, hoe werkt het en hoe kan het jouw webshop ondersteunen?

remarketing icon

Remarketing

Irritant of handig? Spammy of een mooi verlengstuk buiten je website? Remarketing, ook wel retargeting genoemd. Iedereen vindt er wel wat van, maar wat je er ook van vindt: het werkt. Wat is remarketing nou precies en waarom werkt het?

youtube icon

YouTube marketing

Het afgelopen decennia is YouTube in een hoog tempo gegroeid. En met deze groei zijn ook de zakelijke kansen op deze zoekmachine enorm toegenomen. Met name op het gebied van adverteren. Laat ons jou overtuigen om hiermee aan de slag te gaan.

Bekijk ook deze cases!

postma diervoeders
SEA

Postma Diervoeders

Abe en Tineke Postma runnen samen Postma Diervoeders in Gauw. Zij leveren alle diervoeders en verzorgingsproducten voor melkvee, paarden, kleinvee en huisdieren en voorzien hun klanten van een persoonlijk en …

LEES MEER
SEA

Shirtsenzo

Enzo Pepe: een voormalig jeugdvoetballer van Ajax dat zich, samen met zijn vrouw Soraya, tot succesvolle ondernemers hebben ontwikkeld. Ontdek zijn verhaal…

LEES MEER
beachwagon
SEA

Beach Wagon Company

Gerjan Koster – eigenaar van Beach Wagon Company – maakt niet alleen gebruik van de diensten van Brandmerck, maar ook van die van MOUNTAIN iT (waar Martijn Friederich tevens founder …

LEES MEER

Wil je er online ook met jouw bedrijf tussenuit springen?

Veelgestelde vragen

Zoekmachine adverteren (SEA) is het kopen van advertentieruimte boven en onder de natuurlijke zoekresultaten van de zoekmachine. Dit doe je doormiddel van het bieden in een veiling op bepaalde zoektermen(zoekwoorden, keywords) waarbij per klik wordt afgerekend.

SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Door te betalen voor advertenties van bepaalde zoekwoorden, kom je bovenaan in de zoekresultaten. Het is de snelste en makkelijkste manier om bovenaan in Google te komen.

Google Ads (opvolger van Google AdWords) is de service van Google waarmee je betaald kunt adverteren.

Waar het zoeknetwerk van Google bestaat uit het standaard zoeken in Google, Google Maps, Google Afbeeldingen, etc. en de site van haar zoekpartners zoals vinden.nl, bestaat het Google Display Netwerk uit sites als Gmail, YouTube, Blogger en Google Finance en andere duizenden sites waar Google als zoekpartner staat ingesteld. Denk daarbij aan NU.nl en de sites van de Telegraaf en Marktplaats. In het Zoeknetwerk kom je met je zoekwoorden bovenaan in Google en heeft vaak alleen zin als er genoeg zoekopdrachten voor dat zoekwoord zijn. Het is een actieve manier van adverteren. In het Google Display Netwerk wordt je getoond in de vorm van een banner. Dit netwerk wordt vaak gebruikt bij onbekende producten of organisaties ten behoeve van de naamsbekendheid (branding). Daarom wordt dit gezien als pro-actief netwerk.

Bovenaan komen in Google is te realiseren op 2 manieren namelijk; via de betaalde manier doormiddel van SEA (Search Engine Advertising) of op de gratis manier door middel van SEO (Search Engine Optimization).

De meest populaire vorm van online adverteren is via Google Ads. Je betaalt een bedrag per keer dat er op jouw advertentie geklikt wordt. De prijzen per woord en klik lopen behoorlijk uiteen; dit is afhankelijk van hoe vaak er op dat keyword gezocht wordt. Ook adverteren via Facebook is een optie. Daar focus je je niet op zoekwoorden, maar op doelgroepen.

CPC staat voor Cost Per Click, dit is een afrekenmodel voor online adverteren. Zoals de naam al zegt betaald de adverteerder een bepaald bedrag voor iedere keer dat er op zijn advertentie geklikt wordt.

CPM staat voor Cost per Mille. Bij online adverteren in het Display Netwerk heb je de mogelijkheid om te betalen per klik (CPC, Cost per Click) of per 1000 vertoningen (CPM). Wanneer je bijvoorbeeld 8000 vertoningen op Google hebt gehad, maar niemand heeft erop geklikt, betaal je niets. Het is echter voor websites geen aantrekkelijk model om jouw advertentie dan te tonen.

CPA staat voor Cost Per Action, dit is een manier van betalen voor advertenties waarbij alleen wordt betaalt voor acties die iemand uitvoert omdat diegene de advertentie heeft gezien.

Google Shopping is, net als bijvoorbeeld Google Afbeeldingen, een tabblad binnen de zoekresultaten. Wanneer je op een bepaald product zoekt, toont Google Shopping de prijzen van dat product en waar je het kan kopen. Omdat er meerdere producten worden getoond is het een goede manier om prijzen te vergelijken. Voor webshops is het dan ook een uiterst effectief middel voor online adverteren, immers je kunt je producten direct laten vertonen.

Wij werken met de besten

google partner