Bekijk hier de video
Online gegroeid door
Zoekmachine adverteren (SEA)
Doelstellingen
100% ↑ Stijging in Google
10+ ↑ Leads per maand
50% ↑ Bereik via Socials
Resultaten
436% ↑ Stijging in Google
80+ ↑ Extra leads per maand
138% ↑ Bereik via Socials
Hoe de samenwerking met Haaima Hylkema begon
Wij als Brandmerck mogen betrokken zijn bij deze fusieontwikkelingen, waarin we de online marketing van het autobedrijf op ons nemen. ‘Brandmerck is niet een eenmalige hulplijn, maar een verlengstuk op het gebied van online marketing. Vanuit een oprechte samenwerking en met focus op resultaat,’ aldus Robert Hoekstra, operationeel directeur van Brandmerck.
Want Haaima Hylkema is dan wel zichtbaar op de Nederlandse wegen, maar hoe zit dat online? Zelf zegt Anne-Tjeerd daar het volgende over: ‘We zijn anderhalf jaar geleden tot de conclusie gekomen dat onze online vindbaarheid en zichtbaarheid nog niet goed genoeg was. Daar wilden we verandering in brengen en toen hebben we Brandmerck gekozen als partner.’ In 2020 zijn beide partijen met elkaar in zee gegaan, met als doel de online wereld voor Haaima Hylkema te openen en samen online ambities waar te maken. Arjan van der Wal is SEO divisieleider en was er vanaf het eerste begin bij toen Haaima Hylkema in contact kwam met Brandmerck: ‘Voor Haaima Hylkema zijn wij in 2020 begonnen. Zij hebben in de jaren ervoor een aantal vestigingen overgenomen en wilden daarmee een algehele fusie aangaan in 2021. Dus ze zochten een betrouwbare online marketing partner die strategisch mee kon denken over onder andere de gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid en functionaliteit van de nieuwe website. Daarnaast wilden ze met ons een Social Media strategie ontwikkelen en uitvoeren om ook op Facebook en Instagram hoge ogen te scoren.’
“Haaima Hylkema kwam met een uitdagend vraagstuk bij ons aan.”
Zo ging de samenwerking met dit Friese autobedrijf van start. Op het gebied van zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren en Social Media marketing heeft Brandmerck haar specialisten ingezet om het doel dat Haaima Hylkema anderhalf jaar geleden had, te bereiken. ‘Haaima Hylkema kwam met een uitdagend vraagstuk bij ons aan. Een complexe website-migratie was noodzakelijk, dus er was veel werk te verzetten,’ aldus Arjan.
Tot nu toe behaalde successen
En met resultaat. Zo licht Arjan toe: ‘We hebben in korte tijd heel wat nieuwe zoekwoorden van Haaima Hylkema in de top 10 van Google gekregen. We hebben ook via advertenties in Google hele interessante leads gegenereerd en hetzelfde geldt voor onze consistente en onderscheidende aanpak op Social Media. Daarmee hebben we voor een heel groot bereik op Facebook en Instagram heeft gezorgd.’
En dat ziet Anne-Tjeerd ook: ‘De uitdaging van online marketing is om continu bij te blijven. En vooral online gaat het zo snel. Brandmerck is er specialist in om de laatste ontwikkelingen altijd bij te houden. Ik zie bij mijn marketing team dat er heel veel positieve energie vrijkomt en in de samenwerking met Brandmerck zorgt dat er wel voor dat we op de goede koers zitten.’
Waar die koers ligt na anderhalf jaar, dat zien we in de resultaten op Google en Social Media. De hoge posities in de organische zoekresultaten in combinatie met binnengekomen leads via Google advertenties en Social Media Marketing laten zien dat de samenwerking tussen Haaima Hylkema en Brandmerck zeker goede resultaten oplevert. Anne-Tjeerd: ‘In die anderhalf jaar tijd zie je echt dat we sprongen hebben gemaakt. En dat niet alleen in de online vindbaarheid, maar natuurlijk ook met onze transitie nu met Haaima Hylkema, die we gewoon zichtbaar willen maken.’
Een vooruitblik op het vervolg van de samenwerking
Met 2022 in het vooruitzicht zien we kansen om samen nog grotere stappen te maken in de online marketing. Zoals Arjan het voor zich ziet, wordt dat zeker een succes: ‘We willen natuurlijk nog meer lokale en regionale zichtbaarheid genereren volgend jaar, maar vooral ook die strategische en betrouwbare online marketing partner voor Haaima Hylkema blijven. Zo hopen we samen van 2022 weer een topjaar te maken en nog meer te groeien.’
"Ik zie bij mijn marketing team dat er heel veel positieve energie vrijkomt en in de samenwerking met Brandmerck zorgt dat er wel voor dat we op de goede koers zitten."
We hebben in de loop van de onderlinge samenwerking gezien hoe doeltreffend het is om je te verenigen en hetzelfde doel voor ogen te hebben. Met de specialisatie voor online marketing die bij Brandmerck ligt en de ontwikkelingen rondom de fusie in handen van Haaima Hylkema, kom je gezamenlijk tot mooie resultaten in de online wereld. ‘We willen gewoon het beste zichtbaar zijn in het noorden en dat iedereen die een auto ziet, aan Haaima Hylkema denkt.’ Grootse dromen van Anne-Tjeerd die we als partners graag uit laten komen.
De samenwerking met Brandmerck
Maar dan, hoe zorg je ervoor dat mensen bekend raken met het innovatieve idee om duurzame verzorgingsproducten te gebruiken? Via de Groene Marketeers ontstond de samenwerking tussen Loofy’s en Brandmerck. Dorien was vanaf het begin erg enthousiast: “Wat ik heel fijn vind, is dat we aan het begin van onze samenwerking een duidelijk doel hebben gesteld, zodat ik uiteindelijk de online marketing zelf kan doen. De samenwerking verloopt heel laagdrempelig en we hebben regelmatig contact. We bekijken samen waar we focus op willen leggen en hoe we naar het doel toewerken.” Door een doelgericht marketingstrategie op te zetten en goede ideeën uit te wisselen, kom je samen tot unieke campagnes. Met de adviezen en aanwijzingen van Brandmerck weet Loofy’s haar bereik heel goed te vergroten. En met resultaat: “Sinds ik samenwerk met Brandmerck, heb ik veel groei doorgemaakt. Deze groei is te zien in de omzet – in het begin was ik al erg blij als ik überhaupt de huur van mijn huis kon betalen, nu heb ik inmiddels mijn eerste echte werknemer aan kunnen nemen – maar ook in mijn naamsbekendheid. Ik vind het zelf enorm goed en zelfs leuk dat ik steeds meer van online marketing snap. Dat je dan resultaat ziet, is wel echt de kers op de taart!”