Nieuwste hype: Clubhouse. Wat is het & hoe werkt het?

Ben jij al lid van de nieuwste hype Clubhouse? Dan heb je geluk, want je komt niet zomaar binnen in dit exclusieve platform waar het draait om audio. Het platform dat in de laatste maanden in Nederland zijn opmars begint te maken, is vooralsnog alleen toegankelijk voor IOS-gebruikers en toegang tot de club kan alleen op uitnodiging van iemand anders. Iemand die lid is kan een beperkt aantal mensen uitnodigen. Bij actief gebruik van het platform, kunnen in de loop van de tijd meer mensen vanuit één account worden uitgenodigd. Ontdek in onze blog meer over deze nieuwe hype binnen Social Media marketing!

Ben je eenmaal binnen en luister je graag naar podcasts, dan kun je je geluk niet op. Want bij Clubhouse ben je live bij de meest interessante interviews én heb je de mogelijkheid om tijdens het interview vragen te stellen via audioberichten. Dit maakt het platform heel interactief met een grote onderlinge betrokkenheid. Moet je voorstellen hoe groot het verschil is tussen een geschreven reactie en een audiobericht en hoe dat het gesprek beïnvloedt.

wat is clubhouse

Live meedoen met interessante gesprekken

De app bestaat uit rooms waarin diverse onderwerpen besproken worden. Je kunt zoeken op onderwerpen, uiteenlopend van sport tot politiek en van voeding tot muziek. Waar je ook naar zoekt, in Clubhouse wordt erover gesproken. Op een kalender wordt aangekondigd wanneer een bepaalde room live zal gaan en heb je interesse, dan kun je je daarvoor aanmelden. De beheerder van de room zal jou vervolgens toelaten. Tijdens een livesessie kun je lekker meeluisteren naar het gesprek, maar je kunt ook reageren door digitaal je hand op te steken en een vraag te stellen. Het gesprek dat gaande is wordt dus voortdurend gestuurd door de interactie met de luisteraars.

"De app bestaat uit rooms waarin diverse onderwerpen besproken worden."

Je klantenkring uitbreiden met Clubhouse

Heb jij een eigen onderneming, dan is Clubhouse een heel goede plek om te netwerken. Je kunt namelijk zelf ook rooms organiseren waarin jij jouw expertise deelt met anderen. Door met passie voor jouw bedrijf live te spreken tijdens een sessie en direct antwoord te geven op binnenstromende vragen, zorg je voor een interactieve connectie met potentiële klanten en bouw je vervolgens leuke, nieuwe klantrelaties op.

Als je een goede livesessie wilt organiseren, zorg dan voor een ijzersterke en korte pitch waarin je jezelf heel duidelijk introduceert. Met een helder profiel waarin je in de eerste regels al omschrijft wie jij bent en wat je doet, vergroot je de kans dat mensen interesse tonen in je profiel en aanhaken in de room die je organiseert. En om de mensen die bij jou in de room zijn gekomen bij je te houden, is het belangrijk om je Clubhouse-account te verbinden met andere Social Media-kanalen waarop je actief bent. Op die manier kun je jouw luisteraars na de sessie begeleiden, bijvoorbeeld naar een groepschat op Instagram, en kunnen zij onderling verder communiceren. Je richt als het ware een online community op, waarin je het contact met je luisteraars behoudt en waarin minder vluchtige connecties te bespeuren zijn.

klantenkring uitbreiden met clubhouse

Ben je actief betrokken in Clubhouse met regelmatige livesessies en een actieve verbinding met andere platforms, dan kun je jouw klantenkring op een persoonlijke en interactieve manier uitbreiden.

"Heb jij een eigen onderneming, dan is Clubhouse een heel goede plek om te netwerken."

Dus, wil je graag deelnemen aan dit vernieuwende Social Media-kanaal, jouw digitale netwerk uitbreiden en jouw expertise delen met andere mensen, zorg dan dat je IOS gebruikt en ga op zoek naar mensen die nog een uitnodiging open hebben staan!

Nieuwsbrief

Deel ons Schrijfwerck

brandmerck

Brandende vragen? Neem contact op.

Of bel: 085-5800317

Wij werken met de besten

google partner