Als ondernemer ben je natuurlijk constant bezig met je bedrijf en deze beter, bekender en groter te maken. Je wilt dat iedereen binnen je beoogde doelgroep jouw kent en bij jou komt consumeren. Maar ben jij al bezig met online marketing? Denk bijvoorbeeld aan Google Advertenties, die ervoor zorgt dat je bedrijf altijd zichtbaar is voor de mensen die jij wilt bereiken.
Of je nu een start up bent of al mooi wat jaren mee gaat, het is nooit te laat om te investeren in Google Ads. En wel om de volgende vijf redenen.
Inhoudsopgave
1. Waar moet je beginnen als je Google Ads niet uitbesteedt?
Google Analytics, Google Mijn Bedrijf, Google Tag Manager. Je wilt een Google Advertentie opzetten, maar je stuit al op de vele termen en inloginstellingen zonder enig idee te hebben wat het inhoudt en wat je ermee moet. Pff, het duizelt je al voordat je ook maar weet waar je moet beginnen.
Niet zo gek, want je hebt er weinig ervaring mee en de ontwikkelingen in Google Ads halen je voortdurend in, waardoor het alleen maar nóg ingewikkelder wordt. De eerste reden om Google Ads uit te besteden is dat de expert die dagelijks in deze online omgeving werkt, precies weet welke stappen hij neemt bij het opzetten van de campagne, de koppelingen die gemaakt moeten worden en hoe de Google Advertenties afgetrapt worden. Wil je Google Ads uitbesteden, dan hoef je alleen maar te zorgen dat jij je doelstellingen voor ogen hebt en een budget te reserveren voor de campagnes.
"Pff, het duizelt je al voordat je ook maar weet waar je moet beginnen."
2. Waar haal je de tijd vandaan om Google Ads op te zetten?
JAls ondernemer wil je jouw tijd besteden aan waar je goed in bent: jouw bedrijf laten groeien, klanten helpen en nieuwe kansen benutten. Tijd om een goede Google Ads campagne op te zetten en bij te houden is er eigenlijk niet. In ieder geval niet voldoende. Een simpele reden om Google Ads uit te besteden: de tijd die in jouw agenda ontbreekt, is wel beschikbaar in die van de SEA-expert. Google Ads behoren tot zijn dagelijkse werkzaamheden, dus bij het maken van concrete afspraken over de samenwerking zal ruim tijd vrijgemaakt worden voor de Google Ads campagnes voor jouw bedrijf. Door het uitbesteden van Google Ads, houd je ruimte over voor andere belangrijke zaken, terwijl je toch profiteert van effectieve online zichtbaarheid.
3. Wat als je Google Ads campagnes dreigen te kelderen?
Misschien heb je in je overvolle agenda toch nog gelegenheid gevonden om aan Google Ads te beginnen en kijk je af en toe naar de resultaten van de actieve campagnes. Gaat het de goede kant op, super! De resultaten stijgen en je hoeft eigenlijk weinig aan te passen om de campagne te verbeteren. Maar wat nou als de resultaten niet goed zijn en de uitgaven hoger dan de inkomsten? Hier kom je op nog een reden om Google Ads uit te besteden. De SEA-expert die dagelijks in de Google Ads campagnes zit, heeft de ervaring en deskundigheid om de juiste aanpassingen te doen en de resultaten weer op te krikken in een stijgende lijn.
4. Niks fijner dan Google Ads uit te besteden aan een deskundig SEA-specialist
Het kan zijn dat je het spannend vindt om de online marketing voor jouw bedrijf uit handen te geven. Je hebt vertrouwen nodig en we hebben het wel over jouw bedrijf waar jij je hart en ziel in legt. Je steekt niet alleen geld in de online marketing, je wilt ook je bedrijfsnaam goed houden wanneer die online wordt verspreid via Google Ads. Logisch dat je de goede mensen ervoor wilt inschakelen. Maar heb je een goede SEA-expert gevonden, dan is dat genoeg reden om jouw Google Ads uit te besteden. Jij levert de wensen en doelstellingen voor jouw bedrijf aan en de SEA-expert zet zijn kunde in om daar het beste uit te halen.
Daarnaast biedt Google Ads in 2025 meer kansen dan ooit. Denk aan campagnes via het zoeknetwerk, Google Shopping, YouTube, of zelfs AI-gedreven Performance Max. Met zoveel opties is het prettig als iemand met actuele kennis met je meekijkt. Een specialist helpt je om net dat extra rendement uit je campagnes te halen en maakt gebruik van nieuwe functies zodra die beschikbaar zijn. Zo blijf je je concurrenten altijd een stap voor.
"Jij levert de wensen en doelstellingen voor jouw bedrijf aan en de SEA-expert zet zijn kunde in om daar het beste uit te halen."
5. Google Ads uitbesteden met als gevolg meer omzet
Last but not least: je uiteindelijke doel is om via Google Advertenties meer zichtbaarheid te krijgen en je omzet te verhogen. Loopt de campagne goed, dan zal dit zeker een positief effect hebben op de maandelijkse cijfers. Reden genoeg om Google Ads uit te besteden, want hoe bereik je dat beter dan met de deskundigheid van de SEA-expert?
Google Ads laten uitbesteden aan Brandmerck
Heb jij Google Ads campagnes lopen, maar weet je niet hoe je die optimaal kunt laten presteren? Of nog geen advertenties actief op Google en wordt het tijd om daar eens gebruik van te maken? Laat je eens informeren door de mogelijkheden, zodat je kunt bepalen of het bij je past. Neem vrijblijvend contact met ons op en stel al je vragen over het uitbesteden van Google Ads aan een online marketing bureau. We zetten ons graag in om jouw te helpen je omzet via Google Ads te verhogen. Zit je te denken aan zoekmachine optimalisatie of aan Social Media marketing, ook dan kun je bij ons terecht.