Spacer

Afgelopen donderdag vond in het OBA theater in Amsterdam het jaarlijkse Congres Instagram & Facebook Marketing plaats. En ook wij waren er bij.

Twee topsprekers, Kirsten Jassies en Charlotte van ’t Wout, deelde met ons hun tips en trucs en de top 3 Instagram trends voor 2019. Nieuwsgierig? Geen probleem, wij zetten ze voor jou op een rijtje!

Top 3 instagram trends 2019

1. Meaningful Interactions – waar je niet meer moet gaan voor de likes, maar voor reacties.

Meaningful Interactions staat met stip op nummer 1. Het lijkt makkelijk, maar het is iets waar nog heel veel bedrijven moeite mee hebben. Vergeet de zend modus; het is tijd om een gesprek aan te gaan met je doelgroep. Praat met ze, geef je publiek inspraak en zorg ervoor dat je content authentiek is en geloofwaardig.

Dit zijn de punten waar je op kunt scoren:

  • Likes
  • Reacties
  • Reactie op reactie (threads)
  • Opslaan
  • Doorsturen
  • Taggen
  • Meedoen aan poll, quiz, vragen of emojisliders
  • Video uitkijken
  • Terugswipen
  • Vaker kijken
meaningful interactions instagram trend

Om een gesprek aan te gaan met je doelgroep, is het dan ook van belang om je goed in je doelgroep te verdiepen. Want de doelgroep is alles!

2. Slide into the DM – Alles, ja alles, speelt zich af in de DM’s: je social media postvak (op insta, WhatsApp en Messenger)

In de Dm maak je pas echt verbinding. Iemand die de moeite neemt om je persoonlijk aan te spreken is heel, heel waardevol! Zorg dan ook altijd dat je antwoord. Krijg je veel vragen per dag in de DM te verwerken? Je kunt tot wel 10 snelle antwoorden voor programmeren. Of wat dacht je van een antwoord met een gif? Dus maak contact en ga het doen!

“Make it meaningful”

slide into the dm

3. Stories

In Stories op Instagram voelt men zich veiliger; het is niet openbaar. Een bericht sturen via Stories, is dan ook aantrekkelijker en maakt dat je echt contact maakt. Dus geef het tijd, aandacht en liefde.

Als je een goede Stories wil maken, moet je denken als een filmmaker; iedere 10 seconden een eeuw beeld om mensen te prikkelen en nieuwsgierig te maken. Het maakt het spannend en verslavend. Dus zorg ook voor voldoende afwisseling in foto en video. Per story 1 kernboodschap en zorg voor een duidelijk begin, midden en einde.

Heb je een call to action? Zet pijlen of een vinger bij de call to action. Het verhoogt het aantal kliks!

Instagram stories

Instagram trends van 2019 inzetten?

Duizelt het je? Of heb je gewoon te weinig tijd om er goed mee aan de slag te gaan? Geen nood, wij staan graag voor je klaar! Lees hier meer over wat wij voor jou kunnen betekenen met onze Instagram marketing of neem gerust even contact met ons op.

zoekmachine optimalisatie seo sneek
Daag ons uit!

Daag ons uit!

Vul hieronder je gegevens in en wij beantwoorden direct je vraag of nemen geheel vrijblijvend contact met je op!