TikTok Marketing

Met jouw bedrijf zichtbaar op TikTok? Onze specialisten helpen je graag met jouw TikTok Marketing. Brandmerck zorgt ervoor dat jij zichtbaar bent op deze hippe en snel groeiende Social Media kanaal.

Voordelen TikTok Marketing:

    Verkrijgen van trouwe volgers
    Naamsbekendheid versterken
    Goedkoop genereren van nieuwe leads

Waarom TikTok Marketing?

“TikTok is één van de snelst groeiende social media apps ter wereld. De gebruikers van de app kunnen naar amusante video’s kijken die tussen de 15 seconden en één minuut lang zijn. Doordat de app zo razend populair is en meerdere doelgroepen op te vinden zijn, is TikTok Marketing super interessant om in te zetten. Content voor een onderneming is tenslotte niet meer weg te denken. Laat TikTok nu draaien om videocontent. Ben jij klaar om te groeien met jouw onderneming aan de hand van TikTok Marketing?”

Celina Kats | TikTok Marketing specialist

tiktok logo

Wat is TikTok Marketing?

Met meer dan 800 miljoen wereldwijde gebruikers, waarvan 3,5 miljoen Nederlanders is TikTok een social media platform dat supersnel groeit. De mix tussen grappige, informatieve, maar soms ook totaal nutteloze video’s zorgt ervoor dat gebruikers het leuk vinden om actief te zijn op de app. Bij TikTok draait alles om video’s van maximaal één minuut waar een trendy muziek onder gezet kan worden. De belangrijkste content op het platform zijn “lip-sync” video’s. De playbackvideo’s dus.

Ook komen er challenges voorbij, waarbij je een ander kunt uitdagen. Zo kun je elkaar handig tips geven, alleen dan alles verpakt in een korte video met muziek eronder. Probeer je niet te laten tegenhouden voor het feit dat TikTok nieuw is. Met je onderneming kun je via TikTok juist op een leuke manier in contact komen met de doelgroep en daarmee potentiële klanten.

Door niet achter te lopen, loop jij voorop

TikTok marketing voor jouw onderneming biedt veel kansen. Maar liefst 90% van de gebruikers is dagelijks actief op TikTok. Een perfect platform dus om meer zichtbaarheid te creëren. Wist je dat je op TikTok helemaal viraal kunt gaan zonder miljoenen volgers te hebben? Zelfs een video van een net gestart account kan al miljoenen views krijgen. Het algoritme van TikTok geeft namelijk geen voorrang aan accounts met veel volgers.

Naast generatie Z die geboren zijn tussen 2000 en 2012 , verplaatsen de Millennials zich ook steeds meer naar het platform. Voor deze twee doelgroepen kun jij met je onderneming dus veel zichtbaarheid creëren. Nu gebruik maken van TikTok marketing betekent dat jij voor loopt op de concurrentie die straks achter het net vist. TikTok is nu nog zo ingesteld dat iedereen er groot op kan worden. Veel grote Instagrammers begonnen immers ook eerst als early adapters.  

Wil jij graag binnen jouw branche en met jouw onderneming niet achterop, maar juist voorop lopen? Ontdek dan de mogelijkheden van TikTok marketing voor jouw onderneming.

TikTok marketing uitbesteden

Onze Social Media specialisten

Geert Jan Stenvert

Geert Jan Stenvert

Social Media strateeg

Celina Kats

Celina Kats

Creatieve content creator

Robert Hoekstra

Robert Hoekstra

Socializer & data specialist

Onderdelen van Social Media marketing

facebook logo

Facebook Marketing

Facebook Marketing is dé manier om jouw doelgroep te bereiken. Dit kan natuurlijk door gratis een account aan te maken en zelf berichten te posten op dit sociale platform, maar er kan veel meer. Met 2 miljard actieve gebruikers per maand is Facebook het grootste Social Media platform ter wereld.

instagram logo

Instagram Marketing

Instagram wordt vooral gezien als een Social Media platform voor jongeren die mooie foto’s en video’s delen. Alleen de oudere doelgroep weet Instagram ook steeds beter te vinden. Door de populariteit is het een interessant moment om te gaan kijken of Instagram Marketing ook iets is voor jouw bedrijf.

pinterest icon

Pinterest Marketing

Heb jij Pinterest al ontdekt? Pinterest is hét platform om inspiratie op te doen voor eigenlijk alles wat met het dagelijks leven te maken heeft. Veel individuen maken gebruik van deze enorme beeldbank. Maar ook zakelijk gezien liggen er gouden kansen om met Pinterest marketing aan de slag te gaan.

Bekijk ook deze cases!

stoves
SMM

Stoves

Sinds 2019 is Stoves, onderdeel van Glen Dimplex, verbonden aan Brandmerck. Sinds de samenwerking heeft Stoves op het gebied van Social Media een enorme toevlucht genomen…

LEES MEER
beachwagon
SEA

Beach Wagon Company

Gerjan Koster – eigenaar van Beach Wagon Company – maakt niet alleen gebruik van de diensten van Brandmerck, maar ook van die van MOUNTAIN iT (waar Martijn Friederich tevens founder …

LEES MEER
baking queen
SEA

Baking Queen

Baking Queen is een webwinkel voor bakartikelen en waar online echt alle denkbare bakspullen en -benodigdheden besteld kunnen worden. Je kunt het zo gek niet bedenken, of je vindt het …

LEES MEER

Wil je er online ook met jouw bedrijf tussenuit springen?

Veelgestelde vragen

Social Media marketing (SMM) is een marketingmiddel waarbij sociale media wordt ingezet met als doel een product of idee in de markt te zetten.

SMM staat voor Social Media Marketing. Veel van jouw fans en potentiële klanten zijn al te vinden op Facebook en andere Social Media. Door als organisatie met de perfecte strategie ook op Social Media zichtbaar te zijn, zorg jij onder andere voor betrokkenheid onder je fans.

Voer de volgende stappen uit:

  1. Ga naar facebook.com
  2. Voer je naam, e-mailadres of mobiele telefoonnummer en je wachtwoord, geboortedatum en geslacht in.
  3. Klik op ‘Een account maken’.
  4. Je moet je e-mailadres of mobiele nummer bevestigen om het maken van je account te voltooien.

Om meer likes te krijgen op Facebook moet je de juiste content plaatsen, denk hierbij aan berichten die voor veel interactie zorgen. Stel bijvoorbeeld een vraag, zorg voor korte berichten en plaats berichten op het moment dat de meeste gebruikers online zijn. Op deze manier heb je de meeste kans op interactie met je likers, en dit helpt natuurlijk weer mee om nieuwe likes op je pagina te krijgen. Je bericht wordt immers door steeds meer mensen gezien. Daarnaast kun je ook nog een ‘Vind ik leuk’ button op je eigen website plaatsen.

In het gedeelte Advertentiebeheer van Facebook kun je een advertentie maken. In het kort neem je de volgende stappen voor een succesvolle campagne.

  • Klik in Advertentiebeheer op Campagne maken
  • Kies een advertentiedoelstelling. Wil je meer bezoekers op je website of meer downloads van je mobiele app? Binnen de doelstelling kun je dit aangeven en finetunen.
  • In de volgende stappen kun je je advertentie precies opstellen hoe jij wilt. Vervolgens stel je de doelgroep in, het budget, de afbeeldingen en natuurlijk de tekst van de advertentie.

Je kunt de resultaten van de advertentie zelf goed bijhouden en op die manier je advertentie bijstellen voor een optimaal resultaat.

Naast een persoonlijk account is het ook mogelijk om een zakelijk Pinterest account te hebben. Hierdoor kan Pinterest nog beter zakelijk worden ingezet in combinatie met statistieken, Pinterest adverteren en alle andere voordelen die een zakelijk account biedt.

Jazeker! Ieder bedrijf kan een ander inspireren en Pinterest is een Social Media kanaal waar het draait om inspireren. Dus het is zeker geschikt voor verschillende branches.

Pinterest kent een aantal voordelen. Om te beginnen is het een vrolijk social media kanaal, met allemaal leuke berichten, mooie foto’s, handige tips, DIY projecten, lekkere recepten en ga zo maar door. Op Pinterest zijn is gewoon heel leuk en gebruikers ervaren dit ook zo. Daarom ook een goed Social Media kanaal om marketing toe te passen. Het bereik en websiteverkeer via Pinterest kan enorm hoog zijn. Naast websiteverkeer kun je zelfs sales uit Pinterest halen.

Instagram is een visueel ingesteld social media platform. Eigenlijk alles draait om afbeeldingen en video’s. Via Instagram kun jij je bedrijf en je zelf dus goed op de kaart zetten. Potentiële klanten kunnen jou via Instagram veel sneller herinneren en je zult langer in hun hoofd blijven hangen als ze zien wat voor moois je bedrijf te bieden heeft.

Zowel mannen als vrouwen zijn te vinden op Instagram. De doelgroep tussen de 15-19 jaar oud is nog steeds het hoogst aantal gebruikers in Nederland. Alleen de leeftijdscategorie tussen 20 en 39 jaar oud wordt ook steeds actiever op Instagram. Zij zien de leuke voordelen die Instagram heeft ook meer in en vooral moeders en gezinnetjes binnen die doelgroep zijn populaire gebruikers. Hierdoor is er een brede doelgroep ook qua leeftijd die ook echt actief zijn op Instagram.

Via Instagram kun je verschillende marketingdoelen stellen. Zo kun je brand awareness verhogen, het extra demonstreren van je bedrijfscultuur en kernwaarden, een positieve merkbeleving creëren, talenten van je onderneming laten zien, klantloyaliteit en klantinteractie verhogen en de verkoop van een product of dienst stimuleren. Oftewel: er zijn heel veel redenen te bedenken waarom Instagram marketing interessant kan zijn voor jou.

Wij werken met de besten

google partner