Content creatie

Content creatie uitbesteden aan een stercke partner? Kies dan voor de content creators van Brandmerck. Wij helpen je graag met het verspreiden van de leukste, mooiste en meest doelgerichte content op Social Media.

Voordelen content creatie uitbesteden:

    Verkrijgen van trouwe volgers
    Naamsbekendheid versterken
    Unieke content op maat

Waarom content creatie?

“Het creëren van content is een belangrijk onderdeel op Social Media. Met de juiste content bereik je de doelgroep die jij wilt targeten. Alleen hoe weet je wat de juiste uitingen zijn, wat je doelgroep graag leest en welke vormen je in moet zetten? Als ervaren en gespecialiseerd content creatie bureau weten wij wat er nodig is om voor jouw bedrijf tot de allerbeste content te komen. Schakel de content creators van Brandmerck in!”

Trudy Havinga

Trudy Havinga | Content marketeer

content creatie

Wat is content creatie?

Content is key, die zin hoor je vaak. En niet voor niets; content is de sleutel tot de meest inhoudelijke, mooie en conversiegerichte Social media marketing.

Content creatie is een begrip dat het geheel aan maken van inhoud van een Social Media post beslaat. Het belangrijkste onderdeel van content creatie is natuurlijk het schrijven van tekst. Relevante tekst waar jouw fans of potentiële klanten naar op zoek zijn. Of dat nu gaat om informatie over financiële diensten of de aanschaf van een nieuwe auto, de informatie die je geeft moet relevant zijn. Juist die relevantie is iets waar ook Social Media platformen, zoals Facebook en Pinterest, steeds meer rekening mee houdt bij het tonen van de advertenties. Heb je nuttige info waar men naar op zoek is? Dan scoor je punten.

Overige vormen van content

Naast de tekst zijn ook andere elementen van belang bij het maken van de beste Social Media post en/of advertentie. Denk aan visuele content zoals afbeeldingen en video. Het eeuwenoude principe, een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, vormt nog altijd de basis. Met visuele content maak je echt het verschil ten opzichte van je concurrenten. Het belangrijkste uitgangspunt van content creatie is continuïteit. Zorg voor eenzelfde stijl zodat je opvalt, herkenbaar bent en je branding effectief weet te laden. Onze Social Media-specialisten weten dit als geen ander voor jouw bedrijf in praktijk te brengen.

Door dit structureel voor iedere opdrachtgever te doen, hebben wij de sleutel tot het creëren van content die voor jouw doelgroep relevant is én goed scoort op diverse Social Media platformen.

vormen van content

Onze Social Media specialisten

Nico Zeinstra

Nico Zeinstra

Social Ads strateeg

Jelte van der Meulen

Jelte van der Meulen

Content strateeg

Trudy Havinga

Trudy Havinga

Creatieve content creator

Rick Maarsen

Rick Maarssen

ROAS (Rick onze advertentie specialist)
Gerard Knipper

Gerard Knipper

Grafisch (knip)wonder

Quoc Trung - Brandmerck

Quoc Trung Kim

Social guru

Steven van Horick

Steven van Horick

Beeldig meesterbrein

Onderdelen van Social Media marketing

social media beheer uitbesteden

Social Media beheer

Het beheren van je Social Media kanalen is een tijdrovende klus. Het vergt inzicht en de nodige tijd om Social Media echt goed in te zetten voor jouw bedrijf. Wij nemen graag jouw Social Media beheer uit handen. Op die manier kan jij doen waar jij goed in bent en doen wij waar wij de beste in zijn.

social media adverteren icon

Social Media adverteren

Ben je online op jacht geweest naar nieuwe meubels, een fiets of kleding, dan kan de klok gelijk zetten op een Facebook advertentie met betrekking op dat product; het zogenaamde remarketing. Maar ook als je binnen een geselecteerde doelgroep valt, krijg je advertenties van bedrijven op Social Media te zien.

facebook logo

Facebook Marketing

Facebook Marketing is dé manier om jouw doelgroep te bereiken. Dit kan natuurlijk door gratis een account aan te maken en zelf berichten te posten op dit sociale platform, maar er kan veel meer. Met 2 miljard actieve gebruikers per maand is Facebook het grootste Social Media platform ter wereld.

Bekijk ook deze Samenwerkingen!

beach wagon company
CasesSEASEO

Beachwagon Strollers

Jonge ouders die een oplossing zoeken om hun kinderen inclusief de nodige bagage mee op pad te nemen, vinden die bij Beachwagon Strollers, tot 2022 handelend onder de naam Beach ...
LEES MEER
Sinnergie header
CasesSEASEO

Sinnergie Zonnepanelen

Met een stijging in het aantal zonuren en in de gasprijzen kunnen we op particulier en zakelijk gebied eigenlijk niet meer zonder zonnepanelen. Die sieren dan ook steeds meer daken ...
LEES MEER
vlagsma tegelwalhalla bolsward pand
CasesSEOSMM

Vlagsma Tegelwalhalla

Een echt familiebedrijf met de broers Henk en Wim Vlagsma aan het roer. Dat is Vlagsma Tegelwalhalla in Bolsward. Wij spraken met Henk en Wim over hun passie voor keramische ...
LEES MEER

Klaar om jouw ambities waar te maken?

Veelgestelde vragen

Social Media marketing (SMM) is een marketingmiddel waarbij sociale media wordt ingezet met als doel een product of idee in de markt te zetten.

SMM staat voor Social Media Marketing. Veel van jouw fans en potentiële klanten zijn al te vinden op Facebook en andere Social Media. Door als organisatie met de perfecte strategie ook op Social Media zichtbaar te zijn, zorg jij onder andere voor betrokkenheid onder je fans.

Voer de volgende stappen uit:

  1. Ga naar facebook.com
  2. Voer je naam, e-mailadres of mobiele telefoonnummer en je wachtwoord, geboortedatum en geslacht in.
  3. Klik op ‘Een account maken’.
  4. Je moet je e-mailadres of mobiele nummer bevestigen om het maken van je account te voltooien.

Om meer likes te krijgen op Facebook moet je de juiste content plaatsen, denk hierbij aan berichten die voor veel interactie zorgen. Stel bijvoorbeeld een vraag, zorg voor korte berichten en plaats berichten op het moment dat de meeste gebruikers online zijn. Op deze manier heb je de meeste kans op interactie met je likers, en dit helpt natuurlijk weer mee om nieuwe likes op je pagina te krijgen. Je bericht wordt immers door steeds meer mensen gezien. Daarnaast kun je ook nog een ‘Vind ik leuk’ button op je eigen website plaatsen.

In het gedeelte Advertentiebeheer van Facebook kun je een advertentie maken. In het kort neem je de volgende stappen voor een succesvolle campagne.

  • Klik in Advertentiebeheer op Campagne maken
  • Kies een advertentiedoelstelling. Wil je meer bezoekers op je website of meer downloads van je mobiele app? Binnen de doelstelling kun je dit aangeven en finetunen.
  • In de volgende stappen kun je je advertentie precies opstellen hoe jij wilt. Vervolgens stel je de doelgroep in, het budget, de afbeeldingen en natuurlijk de tekst van de advertentie.

Je kunt de resultaten van de advertentie zelf goed bijhouden en op die manier je advertentie bijstellen voor een optimaal resultaat.

Naast een persoonlijk account is het ook mogelijk om een zakelijk Pinterest account te hebben. Hierdoor kan Pinterest nog beter zakelijk worden ingezet in combinatie met statistieken, Pinterest adverteren en alle andere voordelen die een zakelijk account biedt.

Jazeker! Ieder bedrijf kan een ander inspireren en Pinterest is een Social Media kanaal waar het draait om inspireren. Dus het is zeker geschikt voor verschillende branches.

Pinterest kent een aantal voordelen. Om te beginnen is het een vrolijk social media kanaal, met allemaal leuke berichten, mooie foto’s, handige tips, DIY projecten, lekkere recepten en ga zo maar door. Op Pinterest zijn is gewoon heel leuk en gebruikers ervaren dit ook zo. Daarom ook een goed Social Media kanaal om marketing toe te passen. Het bereik en websiteverkeer via Pinterest kan enorm hoog zijn. Naast websiteverkeer kun je zelfs sales uit Pinterest halen.

Instagram is een visueel ingesteld social media platform. Eigenlijk alles draait om afbeeldingen en video’s. Via Instagram kun jij je bedrijf en je zelf dus goed op de kaart zetten. Potentiële klanten kunnen jou via Instagram veel sneller herinneren en je zult langer in hun hoofd blijven hangen als ze zien wat voor moois je bedrijf te bieden heeft.

Zowel mannen als vrouwen zijn te vinden op Instagram. De doelgroep tussen de 15-19 jaar oud is nog steeds het hoogst aantal gebruikers in Nederland. Alleen de leeftijdscategorie tussen 20 en 39 jaar oud wordt ook steeds actiever op Instagram. Zij zien de leuke voordelen die Instagram heeft ook meer in en vooral moeders en gezinnetjes binnen die doelgroep zijn populaire gebruikers. Hierdoor is er een brede doelgroep ook qua leeftijd die ook echt actief zijn op Instagram.

Via Instagram kun je verschillende marketingdoelen stellen. Zo kun je brand awareness verhogen, het extra demonstreren van je bedrijfscultuur en kernwaarden, een positieve merkbeleving creëren, talenten van je onderneming laten zien, klantloyaliteit en klantinteractie verhogen en de verkoop van een product of dienst stimuleren. Oftewel: er zijn heel veel redenen te bedenken waarom Instagram marketing interessant kan zijn voor jou.

Wij werken met de besten

google partner logo 2022 brandmerck