Spacer

Facebook en marketing

Iedereen kan Facebook tips gebruiken. In dit blog leggen we uit hoe je een Facebook account aanmaakt en geven we tips voor het gebruik.

Facebook account aanmaken

Facebook is het snelst groeiende sociaal platform met dagelijks meer dan 800 miljoen gebruikers. Hierdoor is het erg effectief om te gebruiken als marketingmiddel. Via Facebook kan je een groot en relevant publiek bereiken en in dit blog lees je hoe je een account aanmaakt in zes simpele stappen. Daarnaast staan er aan het einde nog een aantal Facebook tips om je advertentie zo goed mogelijk in elkaar te zetten!
Stap 1. Als eerst moet je natuurlijk een account hebben, daarom ga je eerst naar: https://www.facebook.com/ads/manage/
Stap 2. Nu klik je op “instellingen advertentie account” en geef het account een naam, je eigen naam of je bedrijfsnaam bijvoorbeeld.
Stap 3. Vul ook je verdere gegevens in als adresgegevens en BTW nummer.

Facebook tips 1

Stap 4. Nadat je je account hebt aangemaakt moet je nog de betalingsmethode regelen. Dit doe je onder het kopje: Facturering- en betalingsmethoden.

Facebook tips 2
Stap 5. Je klikt vervolgens op de groene knop “Betalingsmethode toevoegen”

Stap 6. In stap 6 kies je voor een betalingsmethode. Je kan alleen kiezen tussen een creditcard of via een PayPal account. Eerder kon het ook via iDeal, maar hierdoor duurde het langer om advertentie accounts goed te keuren. Met creditcard en PayPal gebeurt dit direct.

Facebook tips

Er zitten vele voordelen aan het adverteren op Facebook. Het is namelijk eenvoudig om een campagne op te stellen. Het is online waardoor je een veel groter bereik hebt en met de juiste advertentie kan je ervoor zorgen dat je een nog groter bereik krijgt. Hier volgen Facebook tips om effectieve advertenties op te zetten.

Als eerste ga je goed kijken naar je doelgroep. Je doelgroep moet je willen bereiken en daarom ga je deze van tevoren uit kiezen. Via Facebook kan je je doelgroep selecteren. Je kan een onderscheid maken tussen leeftijd, woonplaats en geslacht. Als je bijvoorbeeld een winkel hebt voor baby spullen wil je graag vrouwen bereiken, ook wil je ongeveer de leeftijd van 24 tot en met 34 bereiken. Met Facebook kan je de rest dus uitsluiten.

Plaats nooit alleen een tekst advertentie, mensen worden meer aangetrokken op bewegende dingen en afbeeldingen. Zet dus minstens één afbeelding in je advertentie of een video. Hierdoor houd je de aandacht vast. Een tekst moet altijd overtuigend over komen en je moet zelf de tekst ook geloven. Geloof jij er niet in, dan de mensen om je heen ook niet.

Naast een goede tekst en afbeelding moet je er ook voor zorgen dat mensen erop gaan reageren. Je wilt ze “uitlokken”. Plaats een post en vraag daarna “Wat vind jij ervan?” Op deze manier nodig je mensen uit om te gaan reageren waardoor mensen het nog meer zien en willen lezen.

Conclusie

Maak je bericht aantrekkelijk, niet alleen tekst maar ook afbeeldingen of video’s gebruiken en zorg dat je tekst overtuigend is. Daarnaast dien je mensen altijd de mogelijkheid te bieden om te reageren op je advertentie! Dit waren enkele Facebook tips, hopelijk helpt het jouw bedrijf met het uitzetten van effectieve campagnes.

Logo Brandmerck

zoekmachine optimalisatie seo sneek
Daag ons uit!

Daag ons uit!

Vul hieronder je gegevens in en wij beantwoorden direct je vraag of nemen geheel vrijblijvend contact met je op!