Meer uit je Facebook-pagina halen met deze tips

Heb jij een Facebook-pagina maar ben je er nog niet tevreden over? Of heb je nog geen Facebook-pagina, maar wil je wel een succesvolle pagina aanmaken om jouw bedrijf, product of merk te vertegenwoordigen op dit alom bekende platform? Met deze Facebook bedrijfspagina tips zorg je er voor dat er meer uit je Facebook gehaald wordt en dat je dus beter scoort op het platform van Mark Zuckerberg. Tussen een profiel van een persoon, groepen op Facebook en een (bedrijfs)pagina zitten wel verschillen, zo kun je met de Facebook-pagina onder meer service aan je klanten bieden, evenementen organiseren, aankondigingen doen en de betrokkenheid van je (potentiële) volgers (diegenen die de pagina hebben geliked), dus vaak ook klanten, meten.

Met onderstaande 8 tips kun jij een goede Facebook-pagina maken voor jouw bedrijf, je kunt zelfs een Facebook-pagina maken zonder eigen account! Daarom moet je niet achterblijven en met deze tips een succesvolle eigen Facebook bedrijfspagina realiseren, ook al heb je zelf geen Facebook.

tips om meer uit facebook pagina te halen

Tip 1: Zorg voor een gebruikersnaam, naast de naam van jouw pagina

Je dient altijd een naam op te geven, bij het aanmaken van de pagina. Tevens kun je voor de pagina een gebruikersnaam aanmaken, doe dit ook! Hierdoor wordt je sneller gevonden in de zoekbalk, maar krijg je ook een eigen URL, in plaats van een URL met een reeks cijfers. Net als met zoekmachine optimalisatie is een eigen (geoptimaliseerde) URL belangrijk. Ook al is de pagina al aangemaakt, dan kun je als beheerder nog steeds een gebruikersnaam toevoegen.

Tip 2: Zorg voor een goede uitstraling van jouw pagina

Dit doe je door een profielfoto van jouw pagina overeen te laten komen met de huisstijl van jouw bedrijf, merk of product. Velen doen dit in de vorm van hun logo. Zorg hiermee, net als met de omslagfoto, voor de juiste afmetingen. Dit kan onder meer gemakkelijk met het programma Canva. Hierop kun je gratis een account aanmaken en heb je nagenoeg alle social media afmetingen. Voor de omslagfoto geldt hetzelfde, laat die ook overeenkomen met de huisstijl van jouw product, merk of bedrijf en zorg er voor dat het jouw doelgroep aantrekt. Dit kan ook in de vorm van een (bedrijfs)video.

goede uitstraling

Tip 3: Zorg voor voldoende informatie op je Facebook

Je vindt aan de linkerkant op de pagina een balk met ‘info’, deze dien je zo uitgebreid mogelijk in te vullen, om de bezoeker van alle benodigde informatie te kunnen voorzien. Zo weet de bezoeker precies waar jouw bedrijf, product of merk voor staat. Tevens is het goed om de contactgegevens te vermelden, een link naar jouw website of webshop en (eventuele) openingstijden.

"Mocht je adequaat reageren op deze berichten, dan kun je door Facebook beloond worden met de groene badge."

Tip 4: Zorg voor adequaat reageren op berichten van bezoekers

Diegenen die jouw pagina bezoeken, kunnen een bericht sturen, omdat ze informatie willen vergaren. Zorg er met ongelezen berichten voor dat je ze snel en – uiteraard – op een juiste manier beantwoordt. Zodat de bezoekers tevreden is met het antwoord en ermee verder kan, maar ook omdat Facebook bijhoudt hoe snel een bedrijf reageer op de pagina, op berichten van bezoekers. Mocht je adequaat reageren op deze berichten, dan kun je door Facebook beloond worden met de groene badge. Deze badge krijgen bezoekers ook te zien waardoor je klantvriendelijker overkomt. Tot slot is het goed om een automatisch antwoord in te stellen, zo reageer je snel (telt niet mee voor de groene badge) en stel je de bezoeker alvast gerust. Hij of zij weet dan dat er op korte termijn een antwoord op maat wordt gegeven.

reageren op bezoekers

Tip 5: Zorg voor een Call-To-Action op je Facebook pagina

Het is belangrijk om de bezoekers van je pagina aan te sporen tot het overgaan van een gewenste actie. Met een Call-To-Action button zorg je daarvoor. Deze verschijnt bovenin, onder de omslagfoto, op jouw pagina. Je kunt bezoekers aansporen tot onder meer het versturen van een e-mail, het versturen van een bericht, nu bellen en nu boeken. Deze button valt op en draagt (hopelijk) bij tot een aanvraag.

"Een Call-To-Action button valt op en draagt (hopelijk) bij tot een aanvraag!"

Tip 6: Voeg tabbladen toe op Facebook

Bij het aanmaken van een bedrijfspagina worden er tabbladen toegevoegd aan jouw pagina. Deze tabbladen zijn te zien onder de profielfoto (in huisstijl) op de pagina. Bezoekers kunnen op de tabbladen klikken om specifieke informatie te krijgen. De tabbladen worden standaard gegenereerd bij het aanmaken van een bedrijfspagina, maar er zijn ook applicaties waarmee je tabbladen kan personaliseren. Zo is het afhankelijk van de branche welke applicaties je kan toevoegen, maar sowieso kun je als bedrijf zijnde een tabblad met vacatures, diensten en evenementen aanmaken. Wanneer je een horecabedrijf bent, kun je een (online) reserveringssysteem als tabblad toevoegen, ook erg handig. Wil je alvast een tabblad toevoegen?

Tip 7: Verdiep je in de statistieken van jouw pagina

verdiep in statistieken

Alle berichten die je plaatst, eigenlijk alle handelingen die je met jouw pagina verricht, wordt bijgehouden. Dit vertaalt zich in statistieken, in de statistieken zie je onder meer:

  • het aantal weergaven op jouw bericht(en);
  • acties van bezoekers;
  • het aantal (nieuwe) vind-ik-leuks;
  • het bereik met een bericht.

Aan de hand hiervan kun je zien welke berichten en wat voor type berichten het goed doen onder jouw doelgroep. Daarom is deze tip ook zo belangrijk, aangezien meten weten is. Hierdoor kun je er voor zorgen dat je gaat groeien, als je verder gaat met de type berichten die goed scoren. Het kunnen analyseren van statistieken en ernaar kunnen handelen is erg belangrijk, maar kom je er niet uit en heb je hier vragen over? Dan kun je altijd contact zoeken met een van onze SMM-specialisten.

Tip 8: Nog beter scoren op Facebook? Ga aan de slag met Facebook ads

Tegenwoordig is het wel noodzakelijk om met advertising te beginnen op Facebook. Zeker wanneer je een groot aantal Facebook-gebruikers wil bereiken, waarbij je specifiek kan segmenteren en jouw doelgroep op een juiste manier kan bereiken. Dit kan best lastig zijn, zeker de eerste paar keer dat je aan de slag gaat met Facebook marketing. Zorg ervoor dat jij je allereerst goed inleest, op de hoogte bent van jouw statistieken en dus goed weet welke berichten scoren. Met de berichten die organisch (niet betaald) scoren ga je campagnes opzetten en adverteren op Facebook. Mocht je snel willen groeien op Facebook, dan is het ook een must om Ads in te gaan zetten op Facebook. Je kunt zo op een snelle manier zorgen voor zichtbaarheid en dus naamsbekendheid geven aan jouw bedrijf, merk of product. Mocht je dit lastig vinden, dan kun je zeker contact met ons hiervoor opnemen. We staan je graag te woord en helpen je graag verder, om zo (samen) te kunnen groeien.

facebook ads inzetten

Content blijft enorm waardevol, ook op Facebook

Verder is het, vanzelfsprekend, van belang, naast deze 8 tips, om waardevolle content op jouw pagina te posten. Van belang is dat je gaat voor kwaliteit met tof beeldmateriaal. Zorg voor activiteit, maar post wel wanneer je doelgroep online is. Vond je deze 8 tips om het maximale van jouw pagina op Facebook te halen waardevol? Laat het ons weten, wij zijn benieuwd of het je geholpen heeft om jouw Facebook bedrijfspagina een boost te geven.

Brandmerck

Brandende vragen? Neem contact op.

Of bel: 085-5800317

Wij werken met de besten

google partner logo 2022 brandmerck