Website optimalisatie

De beste optimalisatie voor jouw website? Die verzorgen de specialisten van Brandmerck. Laat website optimalisatie uitbesteden en samen groeien we naar succes.

Voordelen website optimalisatie uitbesteden:

    Gratis online vindbaarheid
    Online meer omzet en/of leads genereren
    Naamsbekendheid versterken

Wat is website optimalisatie in 2022?

“Misschien heb je de tijden nog wel meegemaakt. Een lange pagina met een rits aan zoekwoorden waarop je gevonden wou worden. Vreemd genoeg heeft deze tactiek van website optimalisatie lange tijd gewerkt, maar ‘gelukkig’ is Google de afgelopen jaren slimmer geworden. Wat is website optimalisatie anno 2022? Waar moet je rekening mee houden en waarom krijgt jouw concurrent een hogere positie in Google? Laat ons jouw helpen om te dealen met deze vragen.”

Thijs van Beijeren

Thijs van Beijeren | SEO-specialist

website optimalisatie

De pijlers van website optimalisatie

Website optimalisatie is inmiddels het totale pakket aan werkzaamheden en onderhoud dat voor elke pagina van je website geldt. En voor elke pagina anders kán zijn. Het traject van het optimaliseren van een website bestaat in grote lijnen uit een aantal pijlers. Dit zijn zoekmachine optimalisatie (SEO), conversie optimalisatie en de gebruiksvriendelijkheid van je pagina, ook wel user experience (UX) genoemd. Elk gebied wordt daarnaast weer onderverdeeld in specialistische onderdelen. Bij zoekmachine optimalisatie doen wij dat in on page, off page en webtechnische optimalisatie. Onderdelen die los van elkaar staan, maar toch ontzettend veel invloed op elkaar hebben.

Bij een SEO-traject focussen we ons eerst op de on page optimalisatie, waaronder ook technische factoren vallen. Wanneer alle inhoudelijke en technische factoren goed zijn neergezet, leggen we ons toe op de off page optimalisatie. Hierbij verhogen we jouw domeinautoriteit door middel van verschillende vormen van linkbuilding. Zo groeit jouw website in aanzien, wat een positieve invloed op de ranking in Google heeft.

Hoe optimaliseer je een website?

Het optimaliseren van een website ging tot niet eens zo heel lang geleden vrij simpel. Je gebruikte simpelweg heel vaak de zoekwoorden waarmee jij hoog in de zoekresultaten wilde komen en voilá, een plek in de top 10 was redelijk snel voor elkaar. De ontwikkelingen in de online wereld volgen elkaar sinds die tijd in rap tempo op.

Bij het optimaliseren van een website bepalen we dan ook samen met jou de te volgen strategie. Hier koppelen we losse puzzelstukjes tot één geheel. In de kennismakende gesprekken bepalen we de doelstellingen, de doelgroep en belangrijker, het gevoel dat jij met jouw website wil uitstralen. Hoe wil jij communiceren met jouw bezoeker en wat zijn jouw kernwaarden? Dat vinden we belangrijk. Op basis daarvan én aan de hand van de gekozen zoektermen, gaan we aan de slag met de pijler van website optimalisatie waar wij het beste in zijn: zoekmachine optimalisatie. Uiteraard kunnen we dankzij onze ervaring met je meedenken en adviseren over conversie en gebruiksvriendelijkheid.

website optimaliseren 2020

Onze SEO-specialisten

Arjan van der Wal

Arjan van der Wal

SEO-strateeg

Thijs van Beijeren

Thijs van Beijeren

Google arendsoog

Eward Hoekstra

Eward Hoekstra

Link(en)legger

Trudy Havinga

Trudy Havinga

Creatieve content creator

Daniel Sie

Daniël Sie

Off page machine

Amber Bosgraaf

Amber Bosgraaf

Woordenwonder

Onderdelen van website optimalisatie

seo website analyse icon

Website analyse

Benieuwd hoe jij er met jouw website voor staat? Een website analyse op maat van Brandmerck biedt uitkomst. Met een SEO-analyse van jouw website ontvang je een concreet rapport met praktische handvaten.

content marketing icon

Content Marketing

Naast een gebruiksvriendelijke site of shop kan content marketing een belangrijk onderdeel vormen bij het verleiden van nieuwe klanten. ‘Kan’, want content marketing is méér dan alleen het schrijven van webteksten.

linkbuilding uitbesteden

Linkbuilding

Al sinds het internet bestaat – en vooral toen zoekmachines als Google het web overnamen – vormen links een belangrijk onderdeel voor je vindbaarheid. In andere woorden: linkbuilding. Maar wat is linkbuilding en hoe werkt het?

Bekijk ook deze Samenwerkingen!

Sinnergie header
CasesSEASEO

Sinnergie Zonnepanelen

Met een stijging in het aantal zonuren en in de gasprijzen kunnen we op particulier en zakelijk gebied eigenlijk niet meer zonder zonnepanelen. Die sieren dan ook steeds meer daken in Nederland met het doel de energievoorziening te verzorgen. Sinnergie heeft een belangrijke bijdrage in duurzame oplossingen door zonnepanelen te leveren en te installeren en sinds 2019 mogen wij deze Friese onderneming tot een van onze waardevolle klanten rekenen.
Hoe het allemaal begon en wat de samenwerking Sinnergie en Brandmerck heeft gebracht, dat vind je in deze case. Houke de Vries is oprichter van Sinnergie en neemt je mee in zijn ervaringen over de samenwerking die beide partijen naar een hoger niveau tilt.

LEES MEER
bootverhuur hospes header
CasesSEO

Bootverhuur Hospes

Kijk je bij het stijgen van de temperaturen en het toenemen van mooie lente- en zomerdagen uit naar een heerlijke vakantie op het water? Niets is mooier dan met je gezin of met vrienden de Friese wateren op te gaan en te genieten van elkaar en de prachtige omgeving. Een middag op het water doet iets met je. Het werk en andere drukte laat je helemaal achter je en je hebt niet meer nodig dan een lekker drankje, een goed boek en het kabbelende water onder je. Selma Vos en Ids Hospes, eigenaren van het familiebedrijf Bootverhuur Hospes, doen er alles aan om dit mogelijk te maken voor hun klanten. In deze samenwerkingscase lees je hoe het koppel samen het bedrijf runt om mensen een onvergetelijke vaarvakantie te bezorgen. Wij van Brandmerck mogen hen ondersteunen in hun online zichtbaarheid.

LEES MEER
vlagsma tegelwalhalla bolsward pand
CasesSEOSMM

Vlagsma Tegelwalhalla

Een echt familiebedrijf met de broers Henk en Wim Vlagsma aan het roer. Dat is Vlagsma Tegelwalhalla in Bolsward. Wij spraken met Henk en Wim over hun passie voor keramische tegels en de samenwerking met Brandmerck die ongeveer twee jaar geleden begon.

LEES MEER

Wil je er online ook met jouw bedrijf tussenuit springen?

Veelgestelde vragen

Met zoekmachine optimalisatie richt je je website zo in dat je hoog scoort in de organische (onbetaalde) zoekresultaten van de zoekmachines. Het staat bekend onder vele begrippen, te veel om het overzicht in te bewaren. Wij houden het dan ook te allen tijde bij twee begrippen: (1) zoekmachine optimalisatie en (2) SEO (wat staat voor Search Engine Optimization).

SEO staat voor Search Engine Optimization. Wat vertaald naar het Nederlands zoekmachine optimalisatie betekend.

Vergelijk het met het kopen van een nieuwe telefoon en jezelf afvragen waarom niemand je belt. Het is belangrijk dat je laat weten dat je een nieuw nummer hebt, of in dit geval, een website. Dit doe je door de juiste zoekwoorden in je content te gebruiken, links naar jouw website te verzamelen en te voorkomen dat jouw website wordt aangemerkt als spam.

Met SEO werkzaamheden zorg je ervoor dat de posities van een website worden verbeterd in zoekmachines, dit doe je door middel van het schrijven van goede content, linkbuilding en daarnaast zorg je ervoor dat de website technisch goed in elkaar zit.

De title tag is een stukje HTML-code waarmee je de titel van je pagina aangeeft. Deze titel verschijnt bovenin de browserbalk wanneer je naar een webpagina surft. Een goede titel is een belangrijk aspect van je zoekmachine optimalisatie. Daarnaast zorgt een uitnodigende titel ervoor dat mensen vaker klikken en naar jouw site komen.

De meta omschrijving, beter bekend als meta description, is ervoor bedoeld om met een korte omschrijving duidelijk te maken waar de pagina over gaat. Als je iets zoekt via een zoekmachine zie je deze tekst vaak in de zoekresultaten onder de Title Tag.

Een keyword is een woord of een groep van woorden die als zoekterm in de zoekmachines wordt gebruikt. De resultaten van de zoekopdracht tonen de webpagina’s die voor dat keyword het meest relevant zijn.

Do’s: Houd je altijd aan de richtlijnen van Google om penalty’s (straf van Google voor een overtreding) te voorkomen, en zorg altijd voor unieke, relevante content. Dont’s: Content kopiëren van andere websites, links plaatsen op irrelevante of onbetrouwbare websites.

Wij werken met de besten

google partner logo 2022 brandmerck