Tot op heden was het altijd mogelijk om mensen opnieuw te benaderen met je advertentie door retargeting te gebruiken. Mensen die op jouw advertentie hadden geklikt zonder een conversie te verrichten, konden in het systeem worden opgeslagen om later opnieuw de advertentie tegen te komen. Daarvoor waren de datagegevens van de gebruiker nodig die nu met expliciete toestemming vrijgegeven moeten worden. Doordat naar verwachting de meeste Apple-gebruikers geen toestemming zullen geven, valt een groot deel van de mensen weg die via retargeting gevolgd kan worden.