LinkedIn Marketing

Met jouw bedrijf zichtbaar op LinkedIn? Onze specialisten helpen je graag met het beheer en/of de advertenties voor jouw LinkedIn Marketing. Brandmerck zorgt ervoor dat jij zichtbaar bent voor jouw doelgroep.

Voordelen LinkedIn Marketing uitbesteden:

    Verkrijgen van trouwe volgers
    Naamsbekendheid versterken
    Goedkoop genereren van nieuwe leads

Wat is LinkedIn Marketing?

“LinkedIn heeft wereldwijd meer dan een half miljard gebruikers. Het is het grootste zakelijke sociale netwerk en daardoor een perfect platform als het gaat om leadgeneratie binnen de B2B-markt. Je kunt als bedrijf aan de hand van LinkedIn Marketing een hele interessante zakelijke doelgroep bereiken. Wat uiteindelijk kan gaan zorgen voor meer naamsbekendheid, relatie opbouw en hoogwaardige leads. Wil jij dit ook graag voor jouw bedrijf? Lees dan snel verder!”

Geert Jan Stenvert | LinkedIn Marketing specialist

linkedin logo

LinkedIn Marketing voor bedrijven

Het sociale platform LinkedIn kan zich in het rijtje scharen met Facebook en Instagram, alleen onderscheid LinkedIn zich door het zakelijke en professionele karakter. Via LinkedIn is het mogelijk om heel gericht de doelgroep te bereiken. Dit is ook meteen één van de voordelen van LinkedIn Marketing. Zo kun je bijvoorbeeld targeten op functietitels, vakgebieden, maar ook op bedrijfsgrootte. Naast dat is het ook een perfect platform om bedrijfsupdates en (kennis) blogs te delen. Hierdoor kun je jouw bedrijf professioneel en actief presenteren. Dit alles draagt weer bij aan het verzamelen van nuttige leads. Handig toch?

Content is the key

Om de doelgroep voor jouw bedrijf te bereiken, is een juiste en duidelijke content strategie van groot belang. Want met de juiste content spreek je potentiële klanten aan. Dat gaat voor interactie zorgen, waardoor mensen sneller contact met je bedrijf gaan opnemen. De content op jouw LinkedIn bedrijfspagina wordt namelijk je persoonlijke visitekaartje. Dus dat moet er gelikt uitzien!

De LinkedIn-specialisten van Brandmerck kunnen jou hierin ondersteunen of ontzorgen met een passende strategie en effectieve uitvoering. Wij bedenken, schrijven en plaatsen afwisselende berichten volgens een doel op jouw LinkedIn profiel. Dus ben je benieuwd naar de LinkedIn marketing mogelijkheden voor jouw bedrijf? Je kunt gemakkelijk contact met ons opnemen en wij denken graag met je mee!

linkedin marketing strategie

Onze Social Media specialisten

Geert Jan Stenvert

Geert Jan Stenvert

Social Media strateeg

Celina Kats

Celina Kats

Creatieve content creator

Robert Hoekstra

Robert Hoekstra

Socializer & data specialist

Onderdelen van Social Media marketing

facebook logo

Facebook Marketing

Facebook Marketing is dé manier om jouw doelgroep te bereiken. Dit kan natuurlijk door gratis een account aan te maken en zelf berichten te posten op dit sociale platform, maar er kan veel meer. Met 2 miljard actieve gebruikers per maand is Facebook het grootste Social Media platform ter wereld.

instagram logo

Instagram Marketing

Instagram wordt vooral gezien als een Social Media platform voor jongeren die mooie foto’s en video’s delen. Alleen de oudere doelgroep weet Instagram ook steeds beter te vinden. Door de populariteit is het een interessant moment om te gaan kijken of Instagram Marketing ook iets is voor jouw bedrijf.

pinterest icon

Pinterest Marketing

Heb jij Pinterest al ontdekt? Pinterest is hét platform om inspiratie op te doen voor eigenlijk alles wat met het dagelijks leven te maken heeft. Veel individuen maken gebruik van deze enorme beeldbank. Maar ook zakelijk gezien liggen er gouden kansen om met Pinterest marketing aan de slag te gaan.

Bekijk ook deze cases!

stoves
SMM

Stoves

Stoves, onderdeel van multinational Glen Dimplex en sinds 2019 verbonden aan Brandmerck. Het merk kent een rijke traditie als familiebedrijf en heeft een gevestigde naam op het gebied van fornuizen. …

LEES MEER
beachwagon
SEA

Beach Wagon Company

Gerjan Koster – eigenaar van Beach Wagon Company – maakt niet alleen gebruik van de diensten van Brandmerck, maar ook van die van MOUNTAIN iT (waar Martijn Friederich tevens founder …

LEES MEER
baking queen
SEA

Baking Queen

Baking Queen is een webwinkel voor bakartikelen en waar online echt alle denkbare bakspullen en -benodigdheden besteld kunnen worden. Je kunt het zo gek niet bedenken, of je vindt het …

LEES MEER

Wil je er online ook met jouw bedrijf tussenuit springen?

Veelgestelde vragen

Social Media marketing (SMM) is een marketingmiddel waarbij sociale media wordt ingezet met als doel een product of idee in de markt te zetten.

SMM staat voor Social Media Marketing. Veel van jouw fans en potentiële klanten zijn al te vinden op Facebook en andere Social Media. Door als organisatie met de perfecte strategie ook op Social Media zichtbaar te zijn, zorg jij onder andere voor betrokkenheid onder je fans.

Voer de volgende stappen uit:

  1. Ga naar facebook.com
  2. Voer je naam, e-mailadres of mobiele telefoonnummer en je wachtwoord, geboortedatum en geslacht in.
  3. Klik op ‘Een account maken’.
  4. Je moet je e-mailadres of mobiele nummer bevestigen om het maken van je account te voltooien.

Om meer likes te krijgen op Facebook moet je de juiste content plaatsen, denk hierbij aan berichten die voor veel interactie zorgen. Stel bijvoorbeeld een vraag, zorg voor korte berichten en plaats berichten op het moment dat de meeste gebruikers online zijn. Op deze manier heb je de meeste kans op interactie met je likers, en dit helpt natuurlijk weer mee om nieuwe likes op je pagina te krijgen. Je bericht wordt immers door steeds meer mensen gezien. Daarnaast kun je ook nog een ‘Vind ik leuk’ button op je eigen website plaatsen.

In het gedeelte Advertentiebeheer van Facebook kun je een advertentie maken. In het kort neem je de volgende stappen voor een succesvolle campagne.

  • Klik in Advertentiebeheer op Campagne maken
  • Kies een advertentiedoelstelling. Wil je meer bezoekers op je website of meer downloads van je mobiele app? Binnen de doelstelling kun je dit aangeven en finetunen.
  • In de volgende stappen kun je je advertentie precies opstellen hoe jij wilt. Vervolgens stel je de doelgroep in, het budget, de afbeeldingen en natuurlijk de tekst van de advertentie.

Je kunt de resultaten van de advertentie zelf goed bijhouden en op die manier je advertentie bijstellen voor een optimaal resultaat.

Naast een persoonlijk account is het ook mogelijk om een zakelijk Pinterest account te hebben. Hierdoor kan Pinterest nog beter zakelijk worden ingezet in combinatie met statistieken, Pinterest adverteren en alle andere voordelen die een zakelijk account biedt.

Jazeker! Ieder bedrijf kan een ander inspireren en Pinterest is een Social Media kanaal waar het draait om inspireren. Dus het is zeker geschikt voor verschillende branches.

Pinterest kent een aantal voordelen. Om te beginnen is het een vrolijk social media kanaal, met allemaal leuke berichten, mooie foto’s, handige tips, DIY projecten, lekkere recepten en ga zo maar door. Op Pinterest zijn is gewoon heel leuk en gebruikers ervaren dit ook zo. Daarom ook een goed Social Media kanaal om marketing toe te passen. Het bereik en websiteverkeer via Pinterest kan enorm hoog zijn. Naast websiteverkeer kun je zelfs sales uit Pinterest halen.

Instagram is een visueel ingesteld social media platform. Eigenlijk alles draait om afbeeldingen en video’s. Via Instagram kun jij je bedrijf en je zelf dus goed op de kaart zetten. Potentiële klanten kunnen jou via Instagram veel sneller herinneren en je zult langer in hun hoofd blijven hangen als ze zien wat voor moois je bedrijf te bieden heeft.

Zowel mannen als vrouwen zijn te vinden op Instagram. De doelgroep tussen de 15-19 jaar oud is nog steeds het hoogst aantal gebruikers in Nederland. Alleen de leeftijdscategorie tussen 20 en 39 jaar oud wordt ook steeds actiever op Instagram. Zij zien de leuke voordelen die Instagram heeft ook meer in en vooral moeders en gezinnetjes binnen die doelgroep zijn populaire gebruikers. Hierdoor is er een brede doelgroep ook qua leeftijd die ook echt actief zijn op Instagram.

Via Instagram kun je verschillende marketingdoelen stellen. Zo kun je brand awareness verhogen, het extra demonstreren van je bedrijfscultuur en kernwaarden, een positieve merkbeleving creëren, talenten van je onderneming laten zien, klantloyaliteit en klantinteractie verhogen en de verkoop van een product of dienst stimuleren. Oftewel: er zijn heel veel redenen te bedenken waarom Instagram marketing interessant kan zijn voor jou.

Wij werken met de besten

google partner