De invloed van bloggen op SEO: 4 redenen

Wil je je bedrijf online op de kaart zetten en ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen je gemakkelijk kunnen vinden? Bij het invoeren van zoektermen gerelateerd aan je bedrijf, wil je jouw website op de eerste pagina van Google aantreffen. En het liefst zo hoog mogelijk.

Met het schrijven van blogs die betrekking hebben op jouw producten of diensten, oefen je invloed uit op de zoekmachine optimalisatie (SEO) voor je website. In deze blog geven wij 4 redenen waarom bloggen invloed heeft op SEO. Zo weet jij hoe je kunt investeren in het regelmatig schrijven van blogs voor op je eigen domein en hoe dat leidt tot meer bezoekers op je site.

invloed van bloggen op seo

De eerste reden om te bloggen om SEO te beïnvloeden, is dat het gewoonweg iets toevoegt aan je diensten. Je verkoopt een product of je levert een dienst en een potentiële klant heeft er baat bij om daar voldoende over geïnformeerd te worden. Met leuke stylingtips die betrekking hebben op kleding die je verkoopt of handige tools die onmisbaar zijn voor jouw diensten, geef je je bezoekers leuke materie om te lezen en adviezen waar ze iets mee kunnen.

Dus vind je het leuk om jouw adviezen en tips te delen? In de eerste plaats deel je je deskundigheid over het product dat je levert, waarmee je laat zien dat iets te vertellen hebt. En je biedt interessante content die een gunstig effect heeft op de SEO van je website.

In de eerste plaats deel je je deskundigheid over het product dat je levert, waarmee je laat zien dat iets te vertellen hebt."

2. Meer zoekwoorden, meer zichtbaarheid

Voert iemand in Google een zoekwoord in dat betrekking heeft op jouw bedrijf, dan is er kans dat hij op je site terechtkomt. Die kans wordt groter naarmate het zoekwoord specifieker is en jij meer content op je site toevoegt. Een reden om met bloggen je SEO te beïnvloeden is dat je de hoeveelheid content op je website vergroot. Dat betekent niet dat je lukraak maar schrijft om je website maar op te vullen. Nee, je zorgt ervoor dat je schrijft over een onderwerp waarop je gevonden wilt worden en die door Google wordt herkend als een veelgebruikte zoekterm. Om daar achter te komen, kun je vooraf een zoekwoordenonderzoek doen. Voer op Google bijvoorbeeld een woord in en Google geeft je suggesties voor gerelateerde zoektermen. Dit levert je meer invalshoeken op die je kunt gebruiken in je blogs. Maak je voldoende gebruik van de zoektermen in jouw blogs, dan heb je waardevolle content die de zichtbaarheid van jouw website verhoogt.

3. Linken naar andere webpagina's

Je schrijft een blog waarin je de klant informeert met handige tips die betrekking hebben op jouw bedrijf. Of je wilt de klant vermaken met leuke weetjes over de productie van dat wat jij verkoopt. Wanneer je deze content toevoegt aan jouw site, biedt dat gelegenheid om links te plaatsen naar andere webpagina’s. Schrijf je over een specifieke dienst, dan help je niet alleen de lezer een handje door direct te linken naar die dienst. Voor jezelf vergroot je de zichtbaarheid van je site en genereer je meer bezoekers die dieper in je website duiken en meer gaan bekijken.

Waar ik bijvoorbeeld schrijf over de zoekmachine optimalisatie die wij vanuit Brandmerck leveren, maak ik het je niet gemakkelijker als je er zelf naar moet zoeken op onze website. Met een eenvoudige link verwijs ik je naar de pagina over zoekmachine optimalisatie, waar jij alles over deze dienst te weten komt. Open de link wel in een nieuw tabblad, zodat je ondertussen deze blog verder kunt lezen!

"Schrijf je over een specifieke dienst, dan help je niet alleen de lezer een handje door direct te linken naar die dienst."

4. Gerelateerde sites met daarop jouw blogs

blogs schrijven

Je kunt je eigen website regelmatig updaten met nieuwe blogs, waardoor je relevante content creëert. Ook heb je de mogelijkheid te adverteren op andere websites die te maken hebben met jouw bedrijf. Heb je een platform op het oog dat jou aanspreekt en dat gerelateerd is aan je producten of diensten, dan kun je daar blogs op laten plaatsen. Je content bevindt zich niet langer alleen op je eigen website en Social Media kanaal, je breidt de vindbaarheid uit door ook op externe platforms content aan te bieden.

En hoe dan naar jouw website te verwijzen? Inderdaad, door simpelweg links te plaatsen in de blog waarmee de bezoeker op je site terechtkomt. Meer content op andere websites, met daarin de juiste zoekwoorden en links naar je eigen site, verhoogt de vindbaarheid van jouw bedrijf in Google. Een effectieve en gemakkelijke reden die de invloed van bloggen op SEO vergroot.

"Meer content op andere websites, met daarin de juiste zoekwoorden en links naar je eigen site, verhoogt de vindbaarheid van jouw bedrijf in Google."

Blogs laten plaatsen door de SEO-experts van Brandmerck

Hoewel je graag je bezoekers informeert met leuke content over je producten of diensten, weet je niet goed waar je moet beginnen met het schrijven van blogs. Waar moet je rekening mee houden en hoe weet je dat je de juiste zoektermen en links gebruikt? Of waar haal je de tijd vandaan om naast het runnen van je bedrijf op regelmatige basis nieuwe content te plaatsen?

seo-experts brandmerck

De SEO-specialisten helpen je graag om de zichtbaarheid van jouw bedrijf op Google te vergroten. Wil je het schrijven of het plaatsen van blogs overlaten aan de experts van Brandmerck, informeer dan eens naar wat zij kunnen voor je kunnen betekenen. Heb je bovendien interesse in zoekmachine adverteren of Social Media marketing om je bedrijf nog meer zichtbaarheid te geven? Je kunt altijd een van onze medewerkers benaderen en zij beantwoorden al je vragen over het schrijven van blogs voor op je site en de invloed daarvan op SEO.

brandmerck

Brandende vragen? Neem contact op.

Of bel: 085-5800317

Wij werken met de besten

google partner