Over bluebarry
Ben je een webshop met productvariatie in je aanbod? Dan is de kans groot dat een deel van je bezoekers soms niet goed weet wat ze moeten hebben. Bluebarry is opgericht in november 2024 en in diezelfde periode begon de productontwikkeling, in samenwerking met 3 grote webshops uit het Noorden van Nederland.
"Je kunt prachtige inzichten halen uit de data die je verzamelt, maar het is minstens zo belangrijk om te weten hoe je die inzichten inzet om je marketing te verbeteren."
Binnen één maand waren al deze webshops overtuigd van het product en het resultaat wat de tool opleverde. Met behulp van bluebarry krijgen webshops namelijk de mogelijkheid om keuzehulpen te bouwen die hun bezoekers persoonlijk productadvies geeft. Om zo tot hogere conversies, meer klantinzicht en efficiëntere marketing te komen. Cruciaal voor webshops die weinig tot geen begeleiding hebben in hun online productaanbod.
Keuzestress eruit, conversies erin
Online keuzestress onder consumenten is een groeiend fenomeen. Het gemiddelde aantal producten op webshops stijgt, het aantal webshops stijgt, en het wordt steeds lastiger om als webshopbezoeker uit te vogelen welk product het best passend is voor jouw situatie. Vaak treedt dan keuzestress op. Met als gevolg dat er eerder géén keuze wordt gemaakt in plaats van wél.
Dit werkt duidelijk conversieverlagend voor de webshop. Als bezoekers het juiste product niet vinden of niet snappen welk product het beste bij ze past, klikken ze simpelweg weer terug en gaan ze verder op onderzoek uit. Door gebruik te maken van bluebarry’s keuzehulp tool krijgt elke klant uniek product advies. Hij of zij hoeft dus niet verder te zoeken, of de technische specificaties van alle producten uit te pluizen. De product aanbeveling is altijd kloppend.
Betere marketing begint bij klantinzicht
Het goed begrijpen van je doelgroep is altijd de basis van marketing geweest. Maar wanneer heb je voor het laatst met je klant gesproken? Weet jij echt waar al je bezoekers naar op zoek zijn en wat ze kopen? De data vanuit de interacties van je bezoekers met bluebarry’s keuzehulpen zijn allemaal inzichtelijk in je bluebarry dashboard.
"Brandmerck vult die behoefte in als marketingpartner en weet precies hoe je tools zoals bluebarry succesvol inzet."
Dus naast het optimaliseren van de conversies voor je webshop, krijg je een enorm goed beeld van je doelgroep. Hoe worden de vragen beantwoord? Hoe lang doen gebruikers over een bepaalde vraag? Deze inzichten wil je weer gebruiken om je advertenties te verbeteren, je SEO teksten, je social media content, en nog veel meer. Het vormt de basis voor betere marketing, beginnend bij de klantinzichten die je uit bluebarry haalt.
De samenwerking met Brandmerck
Jelmer (Bluebarry): “Bluebarry biedt een tool waarmee webshops op de lange termijn meer conversies realiseren en beter inzicht krijgen. Maar dan moet er wel voldoende kennis, capaciteit en kunde aanwezig zijn binnen het marketingteam van de webshop.”
Brandmerck vult die behoefte in als marketingpartner en weet precies hoe je tools zoals bluebarry succesvol inzet.
Jelmer (Bluebarry): “Je kunt prachtige inzichten halen uit de data die je verzamelt, maar het is minstens zo belangrijk om te weten hoe je die inzichten inzet om je marketing te verbeteren. Brandmerck is daar een perfect voorbeeld van: een partij die precies weet hoe je met tools zoals die van ons echte waarde levert aan de klant.”
Kickstart een gepersonaliseerde klantreis
Naast een persoonlijk productadvies, volledig op basis van de behoefte van je bezoeker, kan bluebarry de rest van een gepersonaliseerde klantreis kickstarten: het is namelijk mogelijk om tijdens de keuzehulp je bezoeker te vragen naar zijn/haar e-mail adres. Daarmee kun jij je e-mail marketing volledig op basis van de klantbehoefte doen. Oftewel, een volledig gepersonaliseerde klantreis aanbieden.
"Bluebarry is een vrij nieuwe tool die hard aan de weg timmert om efficiënt resultaat te boeken voor onze klanten."