Op de Banck met:

Thijs van Beijeren

thijs van beijeren

Over Thijs van Beijeren

Ik ben SEO-specialist bij Brandmerck. Met mijn passie voor Zoekmachine Optimalisatie en drive om geen enkele update te missen wil ik ervoor zorgen dat opdrachtgevers zo hoog mogelijk in de zoekresultaten tevoorschijn komen en groei realiseren.

Op de Banck met staat volledig in het teken van de drijvende krachten achter Brandmerck: de medewerkers. Alles wat zij doen, wie zij zijn en hoe zij handelen maken namelijk dat we iedere dag weer meer resultaten kunnen boeken voor onze opdrachtgevers. Al sinds de oprichting van Brandmerck is er een hecht team aanwezig met een sterke drive om resultaat neer te zetten. Men wil trots kunnen zijn op wat er wordt neergezet en elke nieuwe dag moet alles nog net iets beter gaan dan gisteren. Het team is gevarieerd en kent grondleggers, specialisten, innovators, maar ook alleskunners en aanjagers. Alle verschillende gezichten achter Brandmerck verdienen een podium, want het zijn juist die knappe koppen die Brandmerck de toekomst in dragen en de verwachtingen van opdrachtgevers waarmaken en overstijgen. Wat zij allemaal gemeen hebben? Een winnaarsmentaliteit. In deze uitgave van ‘Op de Banck met’ maak je kennis met: Thijs van Beijeren.

Wil je jezelf even voorstellen?

“Yes. Ik ben Thijs van Beijeren, 28 jaar oud, geboren en getogen in Leeuwarden. Ik werk nu alweer 1,5 jaar bij Brandmerck. Daarvoor heb ik hier een jaar afstudeerstage gelopen en nu ben ik SEO-specialist. Mijn passies zijn voetbal en online marketing en ik hou van gezelligheid.”

Je hebt Leisure & Event Management gestudeerd. Hoe ben je erop gekomen om die studie te volgen?

“Hoe ik daarop ben gekomen? Ik deed eerst Media Management op het mbo en wilde daarna door naar het hoger onderwijs. Na het bezoeken van wat open dagen en het inwinnen van informatie ben ik Leisure Management gaan studeren. Ik heb me vervolgens gespecialiseerd in Sport Management en Sport Marketing. Toen ben ik uiteindelijk de online marketing ingegaan en bij Brandmerck terechtgekomen, want zij spraken me erg aan: een jong en dynamisch bureau. Het eerste gesprek met Robert Hoekstra was positief en zodoende kon ik er stagelopen en mij verbreden in de wereld van online marketing.”

Dus je liep eerst stage bij Brandmerck. En toen die periode was afgelopen?

“Ja, toen mocht ik blijven om specialist te worden binnen de SEO-divisie. Ik begon met een functie als junior online marketeer en ben me steeds meer gaan specialiseren binnen Zoekmachine Optimalisatie. Inmiddels heb ik veel mogen bijleren en ben ik sinds de zomer van 2020 officieel SEO-specialist.”

Wat voor werk doe je dan als SEO specialist?

“Je zorgt ervoor dat je zonder extra kosten hoger in de zoekresultaten komt op basis van een ‘X’ aantal zoekwoorden en zoektermen die je bepaalt met de opdrachtgever en waar je op gaat focussen. Door middel van het beïnvloeden van heel veel ranking factoren, zoekmachines hebben er meer dan 200, gaan we aan de slag met optimaliseren. Dankzij het optimaliseren van de website of webshop komt onze klant hoger in de zoekresultaten te staan, waardoor meer verkeer wordt gegenereerd naar de site en/of webshop.”

"Ik denk ook niet dat je alles kan meekrijgen van online marketing; je moet echt goed worden binnen één bepaalde tak."

Waarvan wordt jij dan heel enthousiast tijdens je werk? Je hebt immers eerst stagegelopen bij Brandmerck én bent daarna bij ons gebleven.

“Ik vind het mooi om de ranking factoren van zoekmachines te beïnvloeden om zo ervoor te zorgen dat klanten meer omzet genereren en meer aanvragen binnenkrijgen. Het geeft gewoon een kick om te zien dat de focuszoekwoorden die we met onze klanten afspreken hoger in de zoekresultaten komen en dat onze klanten daar de vruchten van kunnen plukken.”

Merk je ook dat je steeds beter wordt in je vakgebied?

“Ja, je kunt wel stellen dat SEO een vakgebied is waarin je moet groeien door te doen. Ik ben natuurlijk begonnen bij de basis van SEO, maar je leert gaandeweg steeds beter hoe je efficiënter te werk moet gaan, wat werkt en wat niet, en wat echt van belang is en wat niet.”

Mooi om te horen dat je bij ons zo goed op je plek bent en die ontwikkelingen doormaakt. Laten we het nu even over je privéleven hebben. Wat is een grote passie van jou waarmee je in je vrije tijd graag bezig bent?

“Voetbal. En dan specifiek Cambuur (voor de leken, dé Leeuwarder voetbalclub), maar ook voetbal in het algemeen. Ik zit in het bestuur bij SSS’68, een kleine dorpsvereniging in Marsum. Daar heb ik eerst altijd gevoetbald in het eerste, tot ik geblesseerd raakte. Ik hou me ook bezig met de supportersvereniging van Cambuur. Naast voetbal en Cambuur heb ik ook mijn sociale kring. Ik doe graag leuke dingen met vrienden, familie en vriendin. Ik hou ook van films, series, reizen.”

En als we naar jouw toekomst kijken. Hoe zie jij dan je privéleven en carrière over 5 jaar?

“Ik hoop dat ik dan nog meer verantwoordelijkheden heb en dat ik een nog betere SEO specialist ben. Dat ik meega met de tijd en met de updates rondom zoekmachines. Maar ik hoop ook dat Brandmerck gegroeid is en dat we nog steeds een leuk team zijn zoals nu het geval is. Privé hoop ik natuurlijk dat ik nog gelukkig ben met mijn vriendin en gewoon gezond ben. Cliché, maar wel het belangrijkste; dat de mensen die mij dierbaar zijn gezond zijn. En ik hoop een huisje gekocht te hebben over vijf jaar.”

Dit alles in Leeuwarden?

“Ja, daar hoop ik wel te blijven wonen, wellicht als een gezinnetje. Wie zal het zeggen hé, je weet het niet. Huisje, boompje, beestje is toch ook weer een cliché, maar dat zijn toch de dingen die me gelukkig maken naast het werken en uiteraard zaken als voetbal en voetbalprestaties.”

Zal Cambuur in dat toekomstbeeld ook nog een grote plaats hebben?

“Ja, tuurlijk, tuurlijk. Als dat goed gaat dan ben ik ook blij. Als ze ooit de Europa League halen dan is dat een droom die uitkomt, haha.”

"Als we het hebben over het werk, dan denk ik vaak wel rationeel na, maar ik doe ook daar veel op gevoel. Ik vind het belangrijk in alles wat ik doe, dat ik het voel en dat ik op basis daarvan mijn keuzes maak."

Waar heb je het hardst om kunnen lachen in de afgelopen week?

“De afgelopen week? Ik moet altijd wel lachen om de grappen van Geert Jan –voor de lezers thuis, collega en Divisieleider Social Media Marketing-, die zijn heel droog en soms ook heel grof. Zijn droge grappen vind ik vooral mooi. Privé, dan moet ik altijd wel lachen om een goede scène in een serie of om de droge grappen van vrienden.”

Wat volg jij vaker: je hoofd of je hart?

“Mijn hart. Soms moet ik vaker mijn hoofd volgen, maar ik doe veel op gevoel. Als we het hebben over het werk, dan denk ik vaak wel rationeel na, maar ik doe ook daar veel op gevoel. Ik vind het belangrijk in alles wat ik doe, dat ik het voel en dat ik op basis daarvan mijn keuzes maak. Dat werkt ook mee in het werk. Dat moet je wel leuk vinden, dus dat heeft ook wel met je hart te maken. Je moet niet alleen op extrinsieke motivatie zoals salaris afgaan, maar ook dat je het naar je zin hebt met collega’s en dat je jezelf kunt uitdagen.”

Wat zijn de 3 dingen die je niet kunt missen tijdens je werk?

“Zwarte koffie, daar moet je de dag mee beginnen. Dan ben je meteen wat scherper. Daarnaast heb ik Spotify nodig. Afhankelijk van de stemming waarin ik verkeer kies ik dan mijn muziek uit. Ik luister bijvoorbeeld veel naar Nederpop of goede popmuziek. Om in de focus te komen luister ik vaak techno, dan kan ik me beter concentreren.”

Jij hebt ervaring als online marketeer. Als je iemand spreekt die naar aanleiding van jouw verhaal denkt, 'Dat wil ik ook!', wat zou jij dan aan diegene mee willen geven?

“Begin eerst gewoon met alle facetten te begrijpen, dat zijn er een hoop. Je hebt vele takken in de online marketingwereld, probeer daarom eerst te begrijpen waarom men marketing inzet en kijk dan naar de specifieke takken en naar wat jou leuk lijkt. Maar ook, je moet er wel een kick van krijgen als de omzet van een organisatie door jouw werkzaamheden groeit. Het is belangrijk dat je jezelf kunt ontwikkelen bij een bureau en dat je leuke collega’s hebt waarmee je graag samenwerkt. Allereerst moet het vanuit jezelf komen dat je de marketing in wilt, dat je je wilt verbreden en vervolgens wilt specialiseren. Ik denk ook niet dat je alles kan meekrijgen van online marketing; je moet echt goed worden binnen één bepaalde tak.”

Trudy op de Banck

Wat is volgens jou dan de gouden tip voor een beginnend online marketeer?

“Als je niet weet wat het inhoudt, dan zou ik gewoon eerst vrijblijvend eens meelopen met een online marketingbureau en meekijken wat de mogelijkheden zijn. Ik zou gewoon veel YouTube filmpjes bekijken en overal informatie opvragen. Ga eens mailen of bellen met marketingspecialisten. Zo ben ik ook begonnen: heel veel informeren en onderzoeken. Als je die kennis wat hebt, dan is het daarna toepassen. Daarna leer je steeds meer en meer en wordt je beter en beter.”

Een laatste vraag: wat is jouw levensmotto?

“Het zijn er wel meerdere denk ik. Haal alles eruit wat erin zit en geef het maximale. In vele facetten. Over het algemeen doe ik alles wel met volle overgave. Ik kan niet tegen mensen die treuzelen of die niet weten wat ze willen, dus ik denk wel dat je gewoon vol overgave iets moet doen. En dat je soms ook achteraf dan misschien tot de conclusie komt dat je het anders had moeten doen, maar dat je in ieder geval wel met volle overgave erin gaat.”

Iedereen bij Brandmerck deelt één uniek DNA

brandmerck

Brandende vragen? Neem contact op.

Of bel: 085-5800317

Wij werken met de besten

google partner logo 2022 brandmerck