Online gegroeid door
Spotify advertenties (SAA)
YouTube advertenties
Doelstellingen
↑ Meer luisteraars aantrekken via Spotify
↑ Grotere zichtbaarheid per aflevering
Resultaten
37% ↑ Luisteraars via Spotify (non-premium users)
46% ↑ Meer weergaven op YouTube
Podcastmarketing begint bij Spotify
De samenwerking met Groeivoer begon toen Robert en Gerben zelf te gast waren in de podcast. Wat volgde was een klik én een kans. Want als de content goed is, moet je hem ook laten zien (en horen). Daarom zijn we gestart met advertenties op Spotify, gericht op gebruikers zonder premium-account. Precies de groep die openstaat voor een inspirerende boodschap tussen hun favoriete nummers door. En met succes: de Spotify-advertentie voor de aflevering met Oos Kesbeke leverde 35 nieuwe luisteraars en 94 directe streams op.En dat werkt. Tijdelijke acties vliegen er steevast uit, online zichtbaarheid groeit en beide merken weten zich steeds weer in de kijker van de blije restaurantbezoeker te spelen. Of het nu gaat om een tapasavond met vrienden of tafelen bij zonsondergang wij zorgen ervoor dat de beleving al online begint. Want sterke marketing is niet alleen een kwestie van budget, maar vooral van creativiteit, timing en een goed verhaal.
Van korte kennismaking tot trouwe luisteraar
Naast Spotify zetten we ook advertenties in op YouTube. Met name YouTube Shorts worden gebruikt als laagdrempelige eerste kennismaking met de gasten van Groeivoer. De langere YouTube advertenties zorgen vervolgens voor verdieping, met duizenden kijkers die minimaal 30 seconden bleven hangen. Ook het bredere kanaal profiteert hiervan: de afleveringen worden vaker gevonden en bekeken.
Daarnaast stemmen we TikTok en Instagram Reels advertenties af op de behoefte van de gast. Wil iemand extra zichtbaarheid rondom zijn of haar aflevering? Dan zetten we het bereik gerichter in, met Groeivoer als krachtig platform voor de ondernemer én het publiek.
Het beeldmateriaal? Dat edit Gerhard zelf. Wij zorgen dat het de juiste mensen bereikt. Op de juiste momenten. Op de juiste kanalen.
"Elke aflevering heeft een verhaal. Wij zorgen ervoor dat dat verhaal niet alleen verteld wordt maar ook gehoord, gezien en gedeeld."