Spacer

Baking Queen

Baking Queen is een webwinkel voor bakartikelen en waar online echt alle denkbare bakspullen en -benodigdheden besteld kunnen worden. Je kunt het zo gek niet bedenken, of je vindt het in het uitgebreide assortiment. Als eigenaresse vertelt Sanne Brugman enthousiast over haar passie, wat begonnen is als een hobby, maar inmiddels uitgegroeid is tot veel meer dan dat.

3

Passie voor verantwoorde bakproducten

Vanaf kleins af aan is Sanne al druk met kokkerellen en bakken en geïnteresseerd in voeding en alles wat daarmee te maken heeft. Vanwege haar liefde en passie voor eten heeft ze de opleiding Voeding en Diëtetiek gevolgd en is ze nu afgestudeerd diëtiste. In november 2016 is ze gestart met Baking Queen, wat veel meer gaat worden dan de webwinkel die het nu nog is. Ze wil haar passie voor bakken combineren met haar diëtistenachtergrond en haar eigen verantwoorde bakproductenlijn ontwikkelen. Haar plan is om die producten vervolgens in een taartwinkel annex bakkerij in Assen aan de man te brengen. Ze wil daar dan ook workshops gaan geven en proeverijen organiseren. Uiteraard blijft de online webwinkel gewoon bestaan.

Sanne: “Toen ik net startte heeft mijn vriend mijn website gemaakt. Maar omdat alles nog heel klein was, werd die helemaal niet gevonden en liep het totaal niet zoals ik wilde. Je moet écht naamsbekendheid opbouwen. De afgelopen twee jaar heb ik daar veel in geïnvesteerd en we staan nu waar we nu staan.” Ze begint te lachen, waardoor ik de opmerking maak dat ze het volgens mij lekker druk heeft. Sanne antwoordt bevestigend: “Het is nu echt smoordruk. Ik kan gewoon merken dat ik beter vindbaar ben en dat het van mond tot mond gaat. Baking Queen wordt gewoon steeds groter!” Ze zegt het heel belangrijk te vinden dat de producten die ze levert van een goede kwaliteit zijn. Met als gevolg dat ze via mailtjes en bestellingen te horen krijgt “Ik heb je naam doorgekregen van ‘die-en-die’. En omdat die zo tevreden is, wil ik het ook proberen.”

“We staan nu waar we nu staan”

Een heel goedlopend product is de eetbare print van fondant. Sanne: “Ik heb twee foodprinters waar speciale eetbare inkt in zit. Mensen kunnen zelf op mijn website alles samenstellen qua foto’s of afbeeldingen, waarna ik het vervolgens uitprint. Dat is ideaal wanneer je geen tijd hebt om urenlang bezig te zijn met het uitrollen en kneden van fondant wat je daarna ook nog een behoorlijke tijd moet laten drogen. Mijn printen kun je uitknippen of -snijden waarna je ze op je baksel legt en klaar ben je!”

Het idee van de bakproductenlijn

De bakproductenlijn die Sanne op wil zetten, zal bestaan uit bak- en taartmixen die geschikt zijn voor verschillende ziektebeelden. Ze heeft nu al een lijn met glutenvrije producten, maar omdat er voor veel mensen met bepaalde ziektes helemaal niets verkrijgbaar is op het gebied van (cup-)cakes en taarten, wil Sanne dat graag ontwikkelen. Uiteraard horen daar ook bakproducten voor diabetici bij. Ze heeft duidelijk een ideaal voor ogen. “Mijn hobby is altijd bakken en koken geweest en ik dacht ‘Hoe kan ik daar een draai aangeven dat ik ook nog iets kan doen met mijn opleiding Voeding en Diëtetiek?’. Toen kwam ik op het idee van de bakproductenlijn.”, aldus Sanne.

“Als ik kijk hoe ik begonnen ben en hoe het nu gaat…”

Ze denkt dan aan allerlei lekkernijen zoals taarten, cakes en koekjes en voegt daaraan toe dat iedereen wel iemand in de familie- of kennissenkring heeft die op verjaardagen nooit iets kan nemen wat aangeboden wordt bij de koffie. Sanne: “Het zou toch ideaal zijn dat iemand, die zoiets nooit kon nemen, eindelijk op een feestje een stukje taart kan krijgen? Ik zie niets mooier voor me dan dat!”

De samenwerking met Brandmerck

De naamsbekendheid waar Sanne vanaf het begin direct in geïnvesteerd heeft, is onder andere gerealiseerd door in de zomer van 2017 een samenwerking aan te gaan met Brandmerck. “Wat die jongens voor mij gedaan hebben, is gewoon niet normaal!”, aldus Sanne: “Je hebt natuurlijk je verwachtingen, maar vanaf het begin zag ik gelijk een hele mooie stijging.” Ze zegt dat die stijgende lijn er sowieso continu inzit. Brandmerck heeft het voor elkaar dat, wanneer men bepaalde trefwoorden intypt bij Google, Baking Queen heel snel in beeld komt. Er is in eerste instantie met SEO gekozen voor vijftien zoekwoorden met als doel om op de nummer één positie te komen. Sanne: “Als je nu bijvoorbeeld bij Google ‘cupcake’ intypt, kom je mij als eerste tegen. Ze zijn elke maand weer bezig om alles aan te passen, zodat ik ook goed vindbaar blijf. Ik had er wel vertrouwen in, maar niet verwacht dat het in zo’n korte tijd zó snel zou gaan!

“Het is gewoon een topbedrijf! Ik kan niet anders zeggen”

Bij Brandmerck waren ze zeer optimistisch, maar volgens mij heeft het hen toch ook wel aangenaam verrast.” Sanne vindt het elke keer weer mooi om te zien hoe de mensen van Brandmerck haar met een stralend gezicht de nieuwste resultaten tonen. De manier hoe er met de opdrachtgevers omgegaan wordt geeft haar een warm gevoel. Ze ervaart het als een hecht team en ziet dat ook duidelijk aan de samenwerking onderling en met de opdrachtgever. “Je bent daar altijd welkom en ze vullen elkaar perfect aan. Het is gewoon een topbedrijf! Ik kan niet anders zeggen.”, zegt ze vol enthousiasme. Ze voegt eraan toe dat het team realistisch is en van daaruit een bepaalde verwachting voorspiegelt, waarbij ze al een paar keer mocht meemaken dat die verwachting overstegen werd.

Baking Queen en Heel Holland bakt

De zaken gaan zó goed, dat Sanne het ook steeds drukker krijgt met bestellingen vanuit België, en in Duitsland weten ook steeds meer mensen haar te vinden. Ze is dan ook van plan om dat richting beide landen uit te breiden. Op mijn vraag of ze ook iets merkt van de hype rond ‘Heel Holland bakt’, begint ze te lachen en antwoordt ze met een bevestigend “Ja zeker! Dan hebben mensen iets gezien in dat programma waar bepaalde producten voor nodig zijn en dan verkoop ik daar na de uitzending écht meer van.” Ze merkt ook dat steeds meer mensen zelf iets willen bakken en dat men daarbij wil weten wat erin en erop gedaan kan worden. Ze weet zeker dat dit soort programma’s dat alleen maar bevorderen. Sanne is achtentwintig en heeft al veel bereikt, maar ook nog veel ambities. “Als ik kijk hoe ik begonnen ben en hoe het nu gaat… Als ik deze lijn doorzet en steeds weer nieuwe doelen voor mezelf stel, weet ik zeker dat het gaat lukken!”

Ook een online succesverhaal zoals Baking Queen?

Stuur ons gerust een bericht.

3

Andere interessante cases

Beach Wagon

In dit artikel vertelt Gerjan wat hij doet met Beach Wagon Company en welke rol de bedrijven Brandmerck en MOUNTAIN iT spelen in het online succes van dit merk…

Lees meer

Oostra & Partners

Dit levendige administratie- en belastingadvieskantoor ligt gelegen in het mooie Rolde, net onder de rook van Assen. MKB- klanten kunnen hier terecht voor jaarrekeningen…

Lees meer

eLocktron

Stel, je hebt of beheert een bedrijfspand met een traditionele mechanische vergrendeling. De werknemers, stagiaires, de schoonmakers en nog een aantal…

Lees meer
zoekmachine optimalisatie seo sneek
Daag ons uit!

Daag ons uit!

Vul hieronder je gegevens in en wij beantwoorden direct je vraag of nemen geheel vrijblijvend contact met je op!