Spacer

De nazomer staat voor de deur, dus een dagje naar het strand kan dit weekend gelden als de perfecte afsluiter van een prachtige zomer in zo’n beetje heel Europa. Het is een hoop gesjouw met kinderen, strandlakens en opblaasbare dieren, maar dat geldt alleen voor de mensen zonder de Beachwagon Lite.

Beach Wagon Company

In april van dit jaar mochten we voor Beach Wagon een nieuw product in de online markt zetten. Een fantastische pakezel op wielen. Strak design, makkelijk op te vouwen en mee te nemen en zoals het tegenwoordig gebruikelijk is, in een paar hippe kleuren verkrijgbaar. Vanzelfsprekend waren we – en nog altijd – apetrots op deze mooie samenwerking; het begin van iets moois.

De uitdaging lag met name op het gebied van de naamsbekendheid. In het verlengde daarvan natuurlijk ook het overtreffen van het financiële plaatje, zoals dat elke ondernemer van deze tijd betaamt. Maar om dat te kunnen doen is, zoals gezegd, de naamsbekendheid één van de vereisten. We vergelijken het vaak met de aanschaf van een nieuwe telefoon; allemaal leuk en aardig, maar als niemand weet dat je een nieuw telefoonnummer hebt, zal je nooit gebeld worden.

De onderstaande grafiek geeft het verloop weer van het zoekvolume van het keyword ‘beachwagon’. Je ziet dat er, voordat we begonnen, amper zoekvolume was en in juli werd er volop gezocht. En gelukkig bleven ook de verkoopcijfers niet achter; na 4 maanden was het aantal verdrievoudigd en een maand later zelfs vervijfvoudigd, ten opzichte van de cijfers uit de eerste paar maanden van 2018.

beachwagon

Social media

De mooie cijfers zijn niet alleen te danken aan sterke online campagnes in Google. Ook dankzij een daaraan gekoppelde social media strategie, kreeg de Beachwagon Lite snel (veel) meer naamsbekendheid. Het gebruikelijke Facebook werd ingezet, maar in dit geval belangrijker waren de visuele platforms Pinterest en met name Instagram. Dit konden we doen, doordat we zelf zorg hebben gedragen voor bijna al het beeldmateriaal, want ook dat was voor deze campagnes nog niet voorhanden. Door vervolgens het juiste beeld te delen, werden de meest waardevolle volgers bereikt. Kwaliteit voor kwantiteit dus. Wat volgde waren vele positieve reacties en dus een mooie stijging in veel grafieken die je via Google Analytics tot je beschikking hebt.

Wereldwijd

Zoals in het voetbal wel eens wordt gezegd: ‘wat goed is, komt snel’. Dit principe is ook voor Beach Wagon niet onopgemerkt gebleven. Onder andere door de vele positieve aandacht op social media, kregen ze aanvragen van zowel nationale als internationale influencers. Op die manier sta je dus zomaar een zomer lang met je voeten in het zand van de mooiste stranden om plaatjes te schieten van de Beach Wagon. Van Italiaanse stranden tot aan de prachtige kust van The US of A, tot weer terug in het Friese landschap.

Brandmerck

Met een woord dat in de inleiding al even werd genoemd, wil ik het verhaal afsluiten. Trots. Dat zijn we op dit mooie succes. En het leuke is, er zijn nog veel meer leuke en interessante verhalen te lezen. Kijk hier maar eens. Ook een succesverhaal maken van jouw website? Wij regelen het voor je.

 

Dus waar wacht je nog op? Vamos a la playa!

zoekmachine optimalisatie seo sneek
Daag ons uit!




Daag ons uit!

Vul hieronder je gegevens in en wij beantwoorden direct je vraag of nemen geheel vrijblijvend contact met je op!