Spacer

Horecagoedkoop

Na 15 jaar in de horeca actief te zijn geweest met meerdere eigen horeca gelegenheden wisten we dat er behoefte was aan een onafhankelijke drankengroothandel. Hierbij vinden wij het belangrijk dat onze klanten zelf bepalen welke dranken er geschonken worden zonder verplichtingen, contracten of beperkingen. Dit in tegenstelling tot veel andere drankleveranciers. Daarom zijn wij in 2013 in eerste instantie gestart met het importeren van Duits bier. Om onze omzet positief te stimuleren kwam in datzelfde jaar onze webshop Horecagoedkoop erbij.

3

De eerste webshop

‘Het starten van een webwinkel waarin je alcoholhoudende dranken verkoopt, waarvan een groot gedeelte statiegeld op kratten of fusten berekend moet worden én dan nog verzonden moeten worden door heel Nederland vergt enige expertise die wij zelf niet hadden. Nadat de eerste versie van de webshop bij een andere partij ontwikkeld was liepen we tegen een aantal problemen bij het vullen van de webshop aan. De juiste tekstuele content, de juiste product afbeeldingen, de juiste volgorde voor cross selling, upselling, emballage en noem maar op. Daarbij werd de webshop slecht geïndexeerd. Hierbij werd er geen support verleend door onze eerste webshop ontwikkelaar. Die bouwde een webshop, opleveren en klaar.’

Met minimale middelen maximaal resultaat

‘Toen we in contact kwamen met Brandmerck werd ons duidelijk dat we alleen met een webshop er niet waren, er moest meer gebeuren, veel meer. Zij hielpen ons verder met eerder genoemde invulling van de webshop en daarnaast vooral met de vindbaarheid van onze webshop, uitgevoerd door het team van Brandmerck. Het uitgangspunt hierbij is altijd geweest: met minimale middelen een maximaal resultaat bereiken. Welk publiek spreek je aan, waar zoekt de doelgroep op in de zoekmachines en hoe komen we ‘bovenaan’ het online aanbod voor onze doelgroep. In vaktermen SEO en SEA.’

Heldere doelstelling en duidelijk resultaat

‘We hebben samen een doelstelling bepaald en na afloop van elk kwartaal wordt er in een duidelijk overzicht gerapporteerd wat de resultaten zijn en waar nodig wordt er extra actie ondernomen. De mensen van Brandmerck zijn echt oprecht betrokken bij de resultaten van de webshop en geven met name op gebied van aftersales (dus na het opleveren van de webshop) een echte meerwaarde aan ons bedrijf door hun expertise in het optimaliseren van de vindbaarheid, uitstraling en winstgevendheid van onze organisatie.’

Ook een online succesverhaal zoals Horecagoedkoop?

Stuur ons gerust een bericht.

3

Andere interessante cases

Beach Wagon

In dit artikel vertelt Gerjan wat hij doet met Beach Wagon Company en welke rol de bedrijven Brandmerck en MOUNTAIN iT spelen in het online succes van dit merk…

Lees meer

Baking Queen

Baking Queen eigenaresse Sanne Brugman vertelt enthousiast over haar passie en de samenwerking met Brandmerck. Wat begon als een hobby, is nu haar leven…

Lees meer
zoekmachine optimalisatie seo sneek
Daag ons uit!

Daag ons uit!

Vul hieronder je gegevens in en wij beantwoorden direct je vraag of nemen geheel vrijblijvend contact met je op!